• delifi2

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
    Vi var tillsammans i 2 månader innan jag flytta in hos honom

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
    Trivs bara bra, lever som jag gjorde innan, det viktiga är att man inte hakar upp sig på att man är tillsammans md någon utan man måste leva sitt liv oxå

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
    Det går på rutin, vi delar inte upp det så där, jag dammsuger när jag tycker det behövs och han likaså, samma gäller disk och allt möjligt.

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
    Dom blir mest likadana, man går till jobbet/skolan, kommer hem fixar det som ska fixas, lagar mat kollar på tv tillsammans, sen så har vi en spelkväll i veckan med en grannae när grannen kommer up och vi spelar spel, vi ser till att vi kan gå ut tillsammmans och göra vad vi haar lust med tillsammans

5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
    Det var bara hans möbler när jag flytta till honom förutom en byrå, sen så har vi köpt nytt tillsammans när vi behövt det.

6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
    att behöva ta hänsyn till en annan människa, inte få göra vad man vill eller beställa vad man vill om man har gemensam ekonomi utan att man måste fråga den andre vad h*n tycker om det

Svar på tråden Sambolivet!!