Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
6 månader ungefär. Vi hade långt emellan oss så vi skyndade på det lite.
2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
Jag trivs jättebra. Är underbart att att veta att han alltid är där. Skönt att ha någon att dela hushållssysslor osv med.
Kan inte komma på något som är mindra bra...
3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
Vi delar inte upp. Däremot sköter jag tvätten själv. Lättast så. Han KAN tvätta(har skött det själv i flera år och gjort det nu seanste tiden också) men jag gillar att tvätta så jag sköter det gärna!
Annars sköter vi det mesta tillsammans. Vi är ganska slarviga av oss så vi har ungefär en dag i veckan då vi får ett ryck och städar ordentligt tillsammans.
4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
Vardagarna är oftast likadana. Man jobbar , kommer hem, lagar mat ihop. Gör det man känner för på kvällen. Dvs dator, tv, sova, läsa m.m
För mig är det viktigt att vi hinner få lite tid ihop varje kväll för att prata.
Helgerna försöker vi hitta på saker. Utflykter, bio, gå på stan, promenera, jaa vad som helst.
Jag är väldigt nöjd med att ha det såhär. Men skulle jag känna en vanlig kväll att "näe, vad allt är tråkigt och samma samma hela tiden" då är det ju bara att vi hittar på något. Lite flexibel får man vara!
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften partnerns?
En del hade sambon i sin förra lägenhet, lite tog jag med mig och en del har vi köpt nytt tillsammans.
Vi har olika smak, men försöker enas!
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
Som någon tidigare nämde, att jag inte få bestämma helt själv hur det ska se ut här. Med möbler, färger osv.
Nåt annat jobbigt finns väl inte.