Inlägg från: AnnMarie |Visa alla inlägg
  • AnnMarie

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?

Svar: 6 månader.

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?

Svar: Trivs jättebra, visst det finns upp och ner dagar. Ibland kanske man inte drar jämt ut på vissa saker.

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?

Svar: Vi hjälps åt med allt. Tyvärr lever jag med en karl som inte kan se när det behövs städas och plockas. Så ibland får man ge en påminnelse om det att det behövs plockas och städas.

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?

Svar: Vi gör olika saker med varandra, bio, middagar ute och såna saker. Han börjar nu i skolan så vi kommer inte ses så mycket om dagarana. Jag är sjukskriven och gör lite om dagarana också.

5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?

Svar: Vi tog det som såg bäst ut det vi hade som singlar. Sedan har vi handlat på oss tillsammans.

6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?

Svar: Man måste hela tiden ta hänsyn. Som en vän sa till mig man kan inte gå på toa och göra nr 2 med öppen dörr.

Det jag kan ge som råd utöver, ge varandra UTRYMME. Gå inte upp i varandra hela tiden. Du gå ut med dina vänner och ha roligt även din blivande sambo.

Lycka till.

• AnnMarie

Oj glömde säga en sak, vi planerar nu bröllop sommaren 2008 och även vill vi försöka få oss en knodde. Vi har nu varit tillsammans i lite mer än 2 år.

Svar på tråden Sambolivet!!