Inlägg från: Pikku Enkeli |Visa alla inlägg
  • Pikku Enkeli

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop? Flyttade in hos honom i princip direkt, men steget att flytta in alla möbler och säga upp min lägenhet tog väl ca3månader. Efter ca 6mån ihop skaffade vi en ny gemensam lägenhet.

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
    Jag trivs oftast jättebra, men ibland saknar jag det enkla med att kunna ta alla beslut själv och alltid få som man vill.

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
    Just nu gör jag det mesta, är hemma ibland på dagagrna då jag studerar och därför blir det ofta jag som gör det mesta. Men vi jobbar på att dela upp det mer och mer.

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
    Att dagarna känns likadan mellanåt är inget jag bryr mig om. Jag tycker om rutinerna och säkerheten som det ger. Vi hittar på saker tillsammans som vi båda tycker är kul.

5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften partnerns?
    De flesta möblerna har han tillverkat själv, så därför valdes mycket av mitt hopplock bort när vi flyttade ihop. Skönt tycker jag, för jag hade mest skräp. Sen har vi varteftersom kastat gamla möbler från båda och tillverkat eller köpt nya.

6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
    Att man alltid har någon att ta hänsyn till, pradoxalt nog så är samma sak det bästa med att vara sambo..

Svar på tråden Sambolivet!!