Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
Vi hade varit tillsammans ett par veckor bara. Det gick liksom av bara farten, han bodde själv och jag bodde fortfarande hemma. Det bara blev att jag var där mer och mer.
2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
Jag trivs bra som det är nu, men det känns ibland att det gick så himla fort i början. Men man får reda ut saker och ting nu ist.
3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
Vi delar inte upp något, utan vi gör det vi tycker behövs. T ex lagar jag mat så diskar han eferåt osv.
4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
Dagarna blir till viss del ganska lika då man gör i princip samma saker, går till jobb/skola, kommer hem och lagar mat, spenderar lite tid vid datorn, ser på tv och sen sover.
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
Vissa möbler kommer ifrån mig, såsom skrivbord och bokhylla, medans sängarna och soffan har vi köpt tillsammans samt porslinet som behövdes bytas ut.
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
Jag tycker inte att det är så jobbigt alls. Man måste bara se till att få lite tid för sig själv också. Det GÅR INTE att spendera 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året tillsammans. Man måste få unna sig att gå ut med vänner, bara se på en film själv eller vad som helst.