Inlägg från: Helena S |Visa alla inlägg
  • Helena S

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
    drygt 2,5 år

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
    Än så länge är allt bra (efter 1 år)!

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
    Eftersom jag pluggade första halvåret och var hemma mkt på dagarna städade jag oftare (storstädade gjorde vi ihop). Fast matlagning/diskning osv på kvällarna delade vi på. Jag tvättar på dagen, han bär upp tvätten när den är torr och stryker det som behöver strykas. Sedan har jag varit mammaledig och då är det ungefär samma...

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
    Hittar ofta på saker ihop, reser, äter ute, träffar kompisar osv. Men är också väldigt noga med att vi båda får "egentid". Ofta gör vi saker spontant eller tex en kan boka bord på resturang utan att berätta för den andra så att det blir en överraskning.

5. Hur har ni gjort med möbler osv... valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
    Vi sålde allt vi hade, hyrde en lastbil och körde till IKEA och handlade allt nytt. Så blev det "vårt" (det var riktigt kul!!)
    Fast tavlor och andra dekorationer är mycket av mitt gamla eftersom sambon inte hade så mycket sådant innan...

6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
    Att man hela tiden har en annan att ta hänsyn till (fast det är samtidigt också det som är härligt med att vara sambo). Samt att ibland vill man bara vara själv (sitta framför datorn, läsa en bok el), men det är inte alltid möjligt... sådant kunde man bestämma mer över själv innan!

Svar på tråden Sambolivet!!