Inlägg från: GussanGos |Visa alla inlägg
  • GussanGos

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
    Ungefär 5 månader, men jag var konstant hos honom efter ungefär 3... =)

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
    Jag tycker det är helt underbart, sällskapet, ha någon att dela allt med, känslor. Slippa sova och vakna själv, slippa laga middag till en. Ha nån att gosa med i soffan på kvällen framför teven. Eller hitta på spontana saker ihop helt plötsligt... =)
    Mindre bra...hmm...kommer inte på nåt som är sååå dåligt att jag inte tål det. Klart man kan irritera sej på en blöt handduk i sängen eller att han inte plockat undan efter sej...men men, det gör inget världskrig 

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
    Han jobbar heltid, plus nästan mer därtill och jag är sjukskriven så jag sköter hemmet. Jag tycker det är en bra uppdelning som vi trivs med och jag har ingenting emot att sköta hemmet själv. Jag gillar det allt som oftast rentutav...

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner
    så inte dagarna ska kännas likadana?
    Ash, vi gillar många gånger vår rutin. Vi är "vardagsälskliga" med massor av uppmuntran, kommentarer, skratt och mys...så dagarna känns så bra ändå. Men vill den ena hitta på något så gör denne det på sitt håll. Annars går vi gärna och sportar ihop ( eller på varsitt håll =)  Och så unnar vi oss att resa en hel del, gärna en gång i månaden så att man får paus och uppehåll och massa "nu sticker vi hemifrån ifrån varadagen bry sej om varandra tid"

5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
    Hehe, han praktiskt taget hatade alla mina möbler och hans var inte heller att hurra för, så det blev i princip allt nytt och kompromisser att få ta med en del saker från sina gamla hem som man inte ville släppa. Det är nog en ganska viktig del, båda vill ju känna sej hemma och man har ju oftast alltid favoritsaker...så kompromissa kompromissa kompromissa

6. Vad är det jobbigaste med att vara sambo?
    Kommer säkert låta pyssilulligt men jag tycker inte illa om nånting, jag tycker det är underbart. Även om sambon dragit fram som en jäkla orkan och lämnat en röra efter sej så man kokar....så är det snabbt förbi.

Sådär, då var min intervju klar...
    Livet är farligt att leva, underligt att socialstyrelsen tillåter det.
Svar på tråden Sambolivet!!