Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
Vi flyttade i hop till en 3:a efter ca 4 månader, men sambon flyttade typ in till mig i min etta nästan på en gång när vi träffades.
2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
Vi är ju vana att bo med varandra sen dag 1 så jag tycker att allt är bra. Har varit i från varandra i två dagar sedan den första dagen vi träffades, det var för ca 2,5 år sedan
kan inte komma på något som är mindre bra.
3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
Vi delar inte upp sysslorna utan hjälps åt med det som behövs göras. Nu är jag mammaledig så det blir ju att jag gör lite mer hemma än sambon som jobbar.
Tvätta vill jag göra så det är bara min syssla
Annars om vi skall typ storstäda så tar vi varsitt rum och städar. Sambon plockar nästan alltid fint i sonen rum innan sovdax.
4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
Blir ju lätt att allt går lite på rutin nu när man har ett litet barn, men vi trivs med det. vi gillar att vara hemma och mysa alla tre. Vi har oftast fullt upp på helgerna med att träffa familjen, eller ha kompisar på middag eller shoppa.
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
Vi köpte mycket nytt när vi träffades men behöll min soffa. Resten är faktiskt nytt.
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
Jag tycker inte att det finns något jobbigt med att vara sambo faktiskt..jag bor med den(dom) jag älskar. Bättre kan det väl inte bli