Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
- Vi hade varit tillsammans i 2,5 månader när jag flyttade 90 mil för att bo med honom.
2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
- För det mesta älskar jag att vara sambo, men ibland saknar jag (som någon annan sagt) att bara ta hänsyn till mig själv och ta de beslut som JAG vill.
3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
- Vi har väl inte direkt nån uppdelning så, utan tar tag där det behövs. Men jag sköter väl oftast tvätt och dammsugning t ex medan han ofta lagar mat och plockar i/ur diskmaskinen.
4. Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
- Det här är nånting vi faktiskt haft problem med till och från i vårt samboliv. Men vi försöker helt enkelt hitta på saker. Allt från att ta en lång promenad till att gå ut och äta gott eller ha en mysig filmkväll hemma. Ibland planerar vi dejter och berättar inte för den andra vad som ska hända förrän det är dags.
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
- Min sambo hade inte så mycket möbler och jag hade bara möbler till en etta, så när vi körde flyttlasset från Västerås och hit så stannade vi på IKEA och köpte en hel del. Så det är blandat mina, hans och nya saker.
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
- Att jag, som alltid varit lite ensamvarg, har väldigt lite tid för mig själv. Men eftersom han jobbar och jag inte gör det just nu, så försöker jag ta hand om mig själv medan han är på jobbet. För samtidigt så är det ju så att det bästa med att vara sambo är att man alltid har någon