Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?Vi var tillsammans i HELA två månader innan vi flyttade ihop. Det var inte planerat men då min dåvarande granna sexuellt trakasserade mig valde vi att jag skulle flytta in hos killen ist. 2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
Det fungerade chockerande nog väldigt bra
Vi delar inte upp sysslorna, den som har tid gör dem. När han har lediga dagar och jag jobbar är det han som tvättar, diskar, plockar och dammsuger. Det samma gäller när jag är ledig och han jobbar, är vi båda lediga brukar vi storstäda ihop. Det enda jag gör som han inte gör är att laga mat men det beror på att jag är väldigt dominant i köket ![]()
4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
Vi hittar på saker så ofta vi kan. Åker å weekend resor till London, Paris osv, eller tar en vanlig kryssning bara för att komma bort en stund. Annars försöker vi gå på mysiga restauranger ofta, bio mm. Även en långt promenad med mycket prat kan bryta det vanliga mönstret i vardagen.
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
Jag bodde i en liiiten etta på 15m2 när vi träffades och han bodde i en möblerad studentlägenhet, när vi flyttade från studentlägenheten till en vanlig hyreslägenhet föll det sig naturligt att vi köpte alla möbler och bestämde ihop vad vi skulle ha till hemmet.
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
Jobbigast med att vara sambo, hm.... Jag tycker ingenting är direkt jobbigt. Istället älskar jag att ha tryggheten, närheten, samhörigheten. Visst kan det vara påfrestande de dagar jag eller han är på dåligt humör och allt känns som provokationer, men de få dagarna övervägs lätt av den underbara känslan att alltid ha någon att komma hem till, någon som älskar mig oavsett allt.