Sambolivet!!
1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
Vi kände varandra i nästan ett år innan vi blev tillsammans. Samtidigt som vi blev tillsammans flyttade han hemifrån till en lägenhet. Jag hade min lägenhet men det blev att jag var hos honom hela tiden och efter 4 månader tyckte vi att det inte var någon ide att jag hade kvar min, så jag flyttade in i hans. Nu har vi bott ihop i över två år.
2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
Jag trivs väldigt bra med att vara sambo. Tror att förhållandet djupnar mer när man lever tillsammans. Mindre bra kanske är att vi flyttade ihop så tidigt. Han fick inte chansen att bo själv och veta vad det innebär.
3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
En del grejer kör "varannan-gång" varianten. I början hjälptes vi åt mycket tillsammans, men efter ett tag blev det mer att jag gjorde mest. Tror att det är vanligt, men då får man vara vaksam och säga vad man tycker. Jag försökte få honom att förstå att vi BÅDA bor i lägenheten, vi BÅDA äter mat och lämnar disk, vi BÅDA skitar ner osv. Finns ingen anledning att bara en ska städa då. Det har blivit bättre med delning av sysslor, men det känns fortfarande som att det är jag som tar mest initivativ till att städa.
4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
Att saker och ting i ett förhållande går på rutin tycker jag inte är en nackdel. Det beror på vad isf, att tex sex går på rutin är ju inte så bra. Det finns ju andra saker oxå för att pigga upp förhållandet. Även om man jobbar varje vardag och ledig på helgen så behöver man inte vänta till lördagen för att äta god middag och kanske kolla på film och mysa. Går lika bra en dag mitt i veckan!
5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
Jag hade mer möbler än vad han hade eftersom jag bodde i lägenhet när vi träffades och han bodde hemma. Det vi köpt efteråt och kommer köpa köper vi tillsammans.
6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
Ibland kommer man inte alltid överens, även om det inte leder till bråk så känns det onödigt att det alltid då handlar om småsaker. Men annars finns det inte så mycket som är jobbigt om man tänker på att det finns så mycket bra med att vara sambo. En otrolig trygghet och skönt att man alltid har någon som finns där. Och veta att man är älskad precis för den man är trots vanor och andra saker! Man har alltid någon att leka med