• Piri

Sambolivet!!

1. Hur länge var ni tillsammans innan ni flyttade ihop?
    Ca 8 månader av distansförhållande innan vi flyttade ihop.

2. Hur trivs du med det, vad e bra eller mindre bra?
    Det funkar så bra som jag trodde - alltså utmärkt! Det bästa är att ha någon att dela allt med, att det finns någon som saknar mig när jag inte är hemma och att få leva tillsammans med den jag älskar. För oss finns det egentligen inget som inte är bra...

3. Hur delar ni upp alla sysslor, om ni nu gör det?
    Det har fallit sig naturligt. Jag är petigare än han därför går jag och småplockar mycket mer, jag tycker att det är roligare att laga mat, så det är mest mitt område. I gengäld håller han koll på pannan (vi har hus), klipper gräs och servar bilarna. Så kort sagt - vi har ingen formell uppdelning.

4.Vad gör ni för att allt inte ska gå på rutin, hur peppar ni upp eran relation till er partner så inte dagarna ska kännas likadana?
    Vi gör 1-2 kortare resor varje år. Det ger oss gemensamma minnen och roliga upplevelser att prata om. Sen försöker vi piffa till vardagen - äta extra god mat mitt i veckan med gott vin till, äta ute, gå på bio osv.. Sen är det viktigt att göra saker var för sig också. Då får man ännu mer saker att prata om!

5. Hur har ni gjort med möbler osv..valt tillsammans el hälften dina o hälften `partnerns?
    En hel del av möblerna är mina helt enkelt för att sambon inte ville ha sina gamla utan slängde ut dem när jag flytatde in. Resten har vi köpt och valt tillsammans. Vi har väldigt lika smak så det har aldrig varit något problem.

6. Vad är det jobbigigaste med att vara sambo?
    Det absolut värsta är den ständiga oron att det ska hända honom något! Kan inte tänka mig att leva ensam igen.

För oss har allt funkat så otroligt smidigt, det var aldrig nån stor omställning att flytta ihop, för vi är ett jättebra team på alla sätt och vis. Det har vi varit från den dagen vi träffades. En sak som är väldigt viktig att tänka på som sambo är att man inte ska försöka pracka på den andre sin smak (om man tycker olika). Båda måste kompromissa om man tycker olika.

Svar på tråden Sambolivet!!