Inlägg från: Anonym (äh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äh)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Skillnad på en vuxen och en fyraåring i alla fall va? Jag menar, hon hade ju faktiskt blöja på sig.

• Anonym (äh)

Nä man tycker ju olika. Jag har i alla fall sagt samma sak till mitt barn någon gång, det vet jag. Tyckte inte det var så farligt.

• Anonym (äh)

Jag tycker inte heller att man ska "skvätta i buskarna" som man vill. Och mysigt med kissig blöja, det känns ju inte med dagens blöjor.

• Anonym (äh)

Men vuxna har inte blöjor för de kan hålla sig en stund till fast de är kissenödiga. Annars har de också blöjor.

• Anonym (äh)

Såå himla ovanligt är det väl inte med fyraåringar som har blöja at man måste förutsätta att det är något som inte stämmer?

• Anonym (äh)

Så du Påfågelöga tycker att det är "fel" på alla barn som är fyra år och har blöja? Då är det fel på många barn. Är det någon som har frågat ts vart dom var? Det kanske inte fanns några buskar. Det kanske var mitt på stan. Hellre kissa i blöjan än sitta på huk offentligt i en stadskärna tänker jag.

• Anonym (äh)

Ja jag kommer i alla fall att fortsätta ha blöja på mina barn (3 och 4,5) om det är så att situationen kräver det, sen får ni tycka vad ni vill.

• Anonym (äh)

Men hon kanske inte ville ha klänningen förstörd. Jag tycker det låter som en praktiskt åtgärd.

• Anonym (äh)

Jag förstår bara inte det här med "kränkningar" och misshandel. Flickan hade väl blöja för att hon kissade på sig ibland (antar jag) Om det då är mitt i stan utan toa, är det så konstigt att mamma bad henne använda den då?

Det kan väl inte betraktas som misshandel.

• Anonym (äh)

Jag kan ha blöja på mitt barn om vi till exempel ska åka buss långt. Jag tycker inte det är att kränka henne. Eller om vi ska till köpcentrum.

• Anonym (äh)

Men vad fåniga ni är. Barn som kissar på sig måste ju ha blöja.

• Anonym (äh)

Helene m Olivia o Sigrid:

Varför inte, om du tillexempel är på stadsbussen, vad ska du göra då? Ibland kan man faktiskt ha blöja på barn för att det gör livet lite lättare. (Då menar jag ju inte tonåringar förstås.)

• Anonym (äh)

Tösamajan, jag vet flera fyraåringar med blöja. Det är inte så ovanligt som du tycks tro.

• Anonym (äh)

Fattar inte varför det ska vara så farligt med att ha blöja på ett barn. Stackars alla sängvätare som finns då. Dom måste ju bli störda för livet.

• Anonym (äh)

Jag har haft blöja när jag fått barn till exempel. Och när jag hade campylobacter. Det var mycket praktiskt.

• Anonym (äh)

Du Tösamajan, jag kan lova dig att förskolepersonal är ganska vana vid och förstående inför fyraåringar med blöja. Varför ska det ifrågasättas?

• Anonym (äh)

Nä men jag fattar inte varför alla ska vara så "åh så förskräckligt" för. Jag har själv blöja på mitt barn ibland och jag tror inte att det skadar det minsta. Och jag har nog också sagt "kissa du i blöjan det gör inget". För det gör det ju inte.

• Anonym (äh)

Vill och vill... Är vi på tunnelbanan eller ute och går så kanske det är mest praktiskt så.

• Anonym (äh)

men du Maddis 72, kan du säga mig vad det är för fel på att ha blöja på en fyraåring då? Och då menar jag inte TS utan alla andra som tycker det är så förskräckligt. Min mormor har blöja och hon är 75.

• Anonym (äh)

Jo jag äger hela Pamperskoncernen såklart. Mitt mål är att alla ska ha blöja alltid.

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)