• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Trollnilla

Kunde inte du hjälpa henne?

Nu kommer den mysiga hösten!
  • Anonym (men)

varför hade hon blöja överhuvudtaget då? 4 år? Och kunde säga till själv? Det låter ju hemskt.

• Anonym (men)

Jag säger som du TrollNilla, att inte du hjälpte henne. Det är ju psykisk barnmisshandel.

• Anonym (arg)

Jag kunde ju inte säga emot henne sådär bara fast jag hade god lust. Varför hon hade blöja? Antagligen för att den här mamman är extremt rädd om kläder och sånt. Som en "försiktighetsåtgärd" eller vad man nu ska säga.

• Anonym

Det e ju verkligen barnmisshandel!! Tvinga flickan att kissa i blöjan ,när hon säger att hón inte vill!! En del ska ju F....n i mig inte ha barn!!

• Anonym

Men vad ni hetsar upp er! Gjorde det så himla mycket? Läser man dialogen så låter det mer som om mamman låter henne förstå att det är okej för det finns ju faktiskt ingen toa. Vore det bättre att låta henne kissa ner sig? Nu var ju ts där, så det kanske var värsta elaka tvångsrösten, men bara som text låter det inte så. Kanske kunde mamman ha varit mer uppmärksam ifall tjejen verkade illa till mods, men herregud, det är väl som om en annan skulle pinka i buskarna! Big deal!

• Mamma till Wilma

Visst, ingen big deal kanske. Men ska en 4 åring verkligen använda blöja? Sen kan man ju faktiskt kissa i buskarna.

• morriis

Jisses. Jag sliter av sonens blöja så fort jag kan både hemma och hos andra. Kläderna går inte sönder av varken kiss eller bajs. Kissar han på golvet här hemma så är det bara att ta fram skurmoppen, så får man ju lite städning gjord samtidigt

• Wagram

Jag tycker det ar fornedrande mot den lilla att tvinga henne att kissa i blojan. Det ar ungefar som om nagon skulle tvinga mig att anvanda bloja. Nagon annan losning maste det val ha funnits (till och med buskarna hade varit battre!)

• Anonym (äh)

Skillnad på en vuxen och en fyraåring i alla fall va? Jag menar, hon hade ju faktiskt blöja på sig.

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)