Inlägg från: rasajj |Visa alla inlägg
  • rasajj

Behövs blod inom sjukvården?

BLOD är enligt Bibeln (och därmed Gud) fel att använda. Det står inte att det bara gäller sådan man äter. (Jmfr med en alkoholist som får av läkaren rådet att avstå från alkohol... blir det mer rätt om han får det intravenöst???)

Sallisen,   En alkoholist som far alkohol intravenost far samma effekt som om h*n druckit det, sa jamforelsen blir fel pa manga olika plan.

For det 1)forsta sa ar den sjuke i behov av blod inte beroende av drogen blod, som sakta forstor hans liv, 2)for det andra sa skulle det inte bli mer ok om man gav rent alkohol jamfort med en drink.(jamfor blodfraktioner vs helblod) Och for det 3)tredje sa ar det fortfarande helt ok for alkoholisten att anvanda alkohol till tex regoring av huden, salange han inte tar inte det i kroppen. Men inte heller har behover man dela upp alkoholen i fraktioner.

• rasajj

Anamcara, star det i Bibeln att det ror sig om HELBLOD? For det har jag nog missat..

Over huvud taget star inget om MANNISKOBLOD alls!

• rasajj
    anamcara skrev 2006-08-25 16:07:29 följande:
    saargr : Det är apg. jag menar, du vet!
    Det star inte HELBLOD i varken min version av bibeln eller JV online version.....
  • rasajj

Sjalv har jag "syndat" tva ganger denna veckan genom att donera blodplasma. Det kanns bra att gora nagot positivt for sjukvarden!

• rasajj

mampa, det finns val exempel pa folk som har forsokt fly med barnet innan barnet far blodet. Och dar aldstebroderna uppmanar familjen att gora det ocksa..(fly)

Svar på tråden Behövs blod inom sjukvården?