Jag är en av dom HEMSKA som låter hästarna vara så mycket häst dom kan - fast tamdjur.
Mina hästar, unga och gamla går på lösdrift i flock året runt, dom har fri tillgång till foder och vatten dygnet och året runt. Dom kan gå in i lösdriftshall (och kissa!! ). Tyvärr gillar inte klaustrofobiska flyktdjur att vistas inomhus särskilt ofta.
Dom har hage på äng och upp i skog, helst står dom och myser i skogen när det är skitväder, när det regnar och är kallt tar jag ibland in dom och torkar upp dem - fast då blir dom sura. Min älsta häst får då också ibland regntäcke. Annars stätter dom päls så dom likar mer en bisonoxe än häst.
Bör tillägga att ingen häst varit sjuk, eller skadat sig hos mig sedan lösdrift infördes för 4 år sedan. Jag har varmblod, Morgan, Fullbod/connemara, Nordsvensk samt Shettis som bott hos mig.
Har blivit anmäld för VANVÅRD av mindre kunniga och ANONYMA människor -åkte på inspektion och fick "guldstjärna" för vackra och välmående hästar. Anmälaren tyckte jag var hemsk som lät dem vara ute nattetid utan täcke! Suck!