Behöver lite "snåla å spara tips"
hemmasydda amningsinlägg som dessutom är tvätbara
Tygblöjor
sy små kläder av de vuxnas avlagda
hemmasydda amningsinlägg som dessutom är tvätbara
Tygblöjor
sy små kläder av de vuxnas avlagda
Ang tvättlappar så går det utmärkt att zigzaga runt. OM du inte känner någon som har en overlock för jag jag kört med den på mina så blir det ett fint avslut. Det kan ludda något de första gångerna du använder dem beroende på att det finns avklippta "frotteknottrar" kvar i tyget. Ett tips är att i ett hörn sy fast en liten hank så kan man hänga upp tvättlapparna.
Amningsinlägg: Rita en rund cirkel 10,5 cm i diameter. Markera ut mitten och skapa en "tårtbit" som längst ut är 3 cm. Klipp bort den från cirkeln. (nu ser det ut som värsta tårtdiagrammet ) Klipp ut efter mönstrer utan sömnsmån minst två (en till varje bröst) bitar i bordsfilt. Klipp sedan efter mönster med 0,5 cm sömnsmån minst 4 bitar till foder och ovansida. Zigzagaihop varje del för sig genom att lägga kant mot kan i tårtbiten och skapa en lätt konformad "plätt". Lägg ett tyg under bordsfilten och en över och zigzagar runt varje plätt. Så har du skapat ett amningsinlägg med tyvärr inte allt för bra uppsugningsförmåga men de läker inte häller då borsfilten står emot. (de är värmande oxå) Tips på dyg är flanell som är skönt för huden och har bra uppsugningsförmåga!!
själv så lyckades jag komma över "draglakan" från min mormor när hon gick bort. De är fantastiskt mycke bättre än plastfrotten som kan blir lite "svettig" för barnen även fast man har lakan över. Så kolla med den äldre generationen eller om du känner någon inom äldreomsorgen. De är helt fantastiska!!
det är draglakan i tyg jag fått tag på. Bröstvärmare, tja det måste ju gå utmärkt. De är ju sydda i nått folietygsaktigt. Hmmm det ska vara varmt och vindtätt. Ska ta en funderare på det där. De brukar va kantade med snedslå/skråband vill jag minnas...