Inlägg från: Visslan |Visa alla inlägg
  • Visslan

Vi Som Äter Reductil :-)

Kikar in lite försiktigt och undrar om jag kan få vara med lite hos er här.
    Jag har nu ätit reductil i 22 dagar och gått ner 2 kg.. Självklart jätte nöjd..
    Då har jag inte kunnat göra någon avancerad motion än då jag är lite skadad just nu.. men det kommer väl både toppar och dalar antar jag.
    Jag har ingen erfarenhet av denna medecin så jag vet inte vad jag ska vänta mig av den heller..
    Så jag hoppas att jag får vara med och lära mig av det som ni andra kan och kanske dela med mig av det som jag kan

Kram Malin

• Visslan

Hej alla.
    I dag var jag till doktorn för att ta BT och för att väga mig.. Jag har gått ner 4 kg på 1 månad..
    Känner mig jättenöjd och hoppas att jag får hålla den här takten i början i alla fall.
    Sen har jag börjat träna lite smått med en kompis som åker inlines, hon gör det och jag cyklar.. perfekt.. om det inte vore för den smärta man får i rumpan.. hehe

Kram till er alla--

• Visslan

Ellihur.. Jag har också en ENORM torrhet i munnen och det finns inget vatten i världen som hjälper heller..
    Men jag använder medicinskt tuggummi (rec.fritt på apoteket) för att öka saliv produktionen.. vilket är ett måste då tänderna tar stryk av för dålig saliv produktion.. Massa hål blir det annars.

Jag har haft en period av lite stiltje just nu men jag går väl i alla fall ner ett halvt kg i veckan så nått är det ju i alla fall.
    Det stör mig nått enormt att jag inte kan promenera just nu.. Jag vill ..jag vill ..
    Men nu har jag i alla fal fått en kallelse till en privat fot speciallist så den 22 Nov ska jag dit.. Då hålls alla tummar och tår för att dom kan få fram nått bra.

Nu ska jag i alla fall krypa ner i sängen och kurera min förkylning som sitter som ett berg i halsen på mig...
    Kram till er alla kämpar...

• Visslan

Lady Tess: Skulle du kunna skriva in mig med så att jag får vara med i er blogg

Kram

• Visslan

Frannyfine.. Det ska vara bara Visslan..

• Visslan

Här kommer kvällen jubel.. *JJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAA*

-5,3 kg Sen starten.. och då har jag verkligen inte jobbat ihjäl mig för detta heller..
    Nu kan jag gå och lägga mig med en go kännsla i kroppen och vakna i morgon med nya friska tag..

Natti natti
    Kram

• Visslan

Gaaaaaaaaaaaaa.. Nu behöver jag peppning här kan jag lova.. Jag har helt tappat sugen och jag känner inte att R hjälper på samma sätt längre..
    vill ju inte tappa det jag har åstadkommit *snyft*

Grattis till alla er kämpar som lyckas

Kram

• Visslan

Hej alla kämpar..
    Här är "lilla" (med modifikation ) jag igen..
    Nu ni tjejer behöver jag hjälp att komma igång igen..
    Jag var på bröllop i dagarna fem förra veckan och tyckte det kändes så värdelöst att peta i mig en så pass dyr medicin när jag skulle äta vad jag kände för i en vecka
    Så i dag är en ny start med medicin.. Har efter en helg med magsjuka minskat 1 kg.. men det lär ju sitta som ett smeck runt midjan igen om jag inte jobbar på igen.. Jag har så svårt att komma igång med motionen..
    Nu har jag köpt ett hemma gym till min man i födelsedags present så det får jag ju nytta av jag med.. men jag skulle vilja ha en motionscykel här hemma så att man kunde ta en tur varje kväll.
    Jag hinner inte ta långa promenader när jag kommer hem från jobbet och jag har varken energi eller tid för att ta mig till Gymmet när barnen har somnat på kvällen..
    Så nu måste jag få be om er suveräna peppning, jag skulle så gärna vilja vara under 100 kg innan jul i alla fall..  och det är BARA 2,8 kg kvar dit så det borde ju inte var omöjligt .. eller??

Ser att ni andra varit super duktiga så jag tar av hatten för er och skickar en jätte stor grattis kram

• Visslan

Ellihur..
    Tack tack för din peppning..
    Klart vi ska klara det du

I dag ska jag i alla fall ta barnen på en promenad och mig själv då med.. hehe..
    Jag har ju så svårt att äta, det är ju mitt stora problem.. jag äter inte för mycket, jag äter för lite så därför står min vikt still.. så det är bara lite motion som fattas tror jag så blir det nog snurr på det hela.

Lycka till nu..

Kram M

• Visslan

Ellihur.

Ja det är det jag tycker är så märkligt jag med.. Tror att jag ska ringa min dr och se om jag kan få en högre dos.. Nu jäklar får det vara nog med fetteriet
    Kram

• Visslan

hej hej i stugan..

I dag tog jag mig i kragen och ringde min dr.. Jag fick ökad styrka till 15 mg.. jiiihhhaaa
    Känns bra det vill jag lova så nu ska jag börja på ny kula i kväll med vägning och mätning.
    Hoppas att det ger mer effekt nu i alla fall.

Jag såg er diskussion om högkostnads skydd osv och jag har mina mediciner på högkostnad och jag har Inte ett BMI över 35.. hmm konstigt det där vill jag lova..
    Men som sagt var så är det ju upp till läkaren vad han/hon skriver i receptet Tur att jag har en snäll Dr jag

• Visslan

aleksa98:

Jag har kämpat i 5 år med den vikt jag skaffade mig med första barnet. +45 kg stod vågen på vid invägning så för mig var det inga problem att få läkaren att skriva ut R. Hon har följ mig i alla dessa år så hon vet min kamp.

Jag vet dock inte vilka kriterier som gäller och för mig gällde inte BMI över 35 heller.
    Men det skadar aldrig att ringa till din husläkare och boka tid för att diskutera din ev övervikt.
    När det gäller att få bort suget från sötsaker osv så kan jag varm rekomendera Zink tabletter. Dom stoppar verkligen sötsuget, men sen så måste du stoppa dig själv annars är det ju menings löst.
    Jag tror att det bästa sättet att få R är nog att man innan man går till dr skriver en utförlig dagbok med vad man äter och vad man själv har gjort för att försöka gå ner i vikt.
    Det skadar ju inte heller om du kan påvisa att du har tappat några Kg innan du kommer dit.. det visar ju att du är motiverad för att klara detta.
    Att R funkar det kan jag lova, men som med allt annat så handlar det ju om att man måste förändra sin livssituation i stort, man kan ju inte ta en tablett och sen sätta sig i soffan med en påse chips.. hehe.. även fast det är lockande
    Det R gör är att den ökar din ämnesomsättning som när du bantar blir strypt till viss del av kroppen. Sen ökar den mättnadskänslan så du inte är lika hungrig.
    Ännu en posetiv egenskap med den är att den har en antideprissiv effekt. Den var framtagen som antideprissivt läkemedel från början men så upptäcktes det att en av biverkningarna var kraftig viktminskning.. Ja inget ont som inte har nått gott med sig du
    Nä men om du känner att du är motiverad och att du är villig att lägga ner lite slit på detta så tycker jag absolut att du ska kontakta din läkare..
    Lycka till.,
    Kram

• Visslan

Ellihur:
    Ja 10 kg till jul vore gött du..hehe.. Men jag är nöjd med två..
    Jag har inte vägt mig i dag.. vågar inte så vi får se om jag vågar lite senare innan jag nattar.
    Tycker bäst om att väga mig på kvällen ... för då kan man dra av 1 kg..

Tack för dina tips och råd.. dom är såå värdefulla..

Kram kram

Troll kan tämjas.. Men inte en arg kvinna
  • Visslan

Nu kommer stans hurtbulle in för att avlägga posetiv rapport
    Jag har två dagar i rad tagit mycket raska promenader så att svetten verkligen har runnit ner för ryggen på mig och i morgon är det dax igen... Känns super skönt.
    I dag så mätte jag mig ..ojojoj.. vilken deppig läsning.. men vilken motivation det skapade.
    Nu ska min man fixa ett bra upplägg på Exel så att jag kan följa alla förändringar automatiskt bara jag lägger in dom nya måtten varje vecka.

Vad ledsen jag blir för eran skull.. Ni som inte gått ner. Kämpa på tjejer..

Kram M

• Visslan

Katja80
    Jag röker och jag märker ingen skillnad alls. Min läkare vet att jag röker och hon har inte sagt nått om det inte..

Hej alla andra med.

I dag har jag nästan nått mitt mål på stegräknaren. Jag har hittils gått 11000 steg så det känns jätte bra.
    Sen har jag hämtat mina nya glasögon i dag så då känner jag mig jätte piffig.. men aj så fattig,... 6500 kr.. *Host* Ledsen ungar.. inga julklappar i år inte
    Återkommer med en bild senare på mina nya ögon.. så stolt så.
    Snart är det dax för vägning igen.. huaa..

Kram till er alla kämpande själar..

• Visslan

Hej hej...
    I dag är det en strålande bra dag för mig..*jiiihhaaa*

Jag skrev ju att jag skulle nå mitt mål 100 kg på Julafton..
    I dag stod vågen på 100,7 kg....och det är en månad kvar till jul..
    Känns super bra men jag tror som sagt var att det beror på den ökade motion som jag har utsatt mig för.
    Det innebär en viktminskning på 3 kg på en vecka.

Kämpa på alla andra..
    Kram och trevlig helg.
    M

• Visslan

Halli hallå alla..
    Nu var det ett tag sen jag var här och skrev.. Jätte problem med min sons astma har det varit så det har inte funnits tid riktigt.
    Men nu är jag ensam hemma så då får jag passa på.
    Jag har mät dag i dag så det ska bli spännande att se vad dom måtten visar.
    Håll alla tummar hårt för mig i dag att det visar stora minus poster

Återkommer med en uppdatering.

Kram till er alla.

• Visslan

Uppdatering

Viktnedgång: -1,2 kg

Midja -2,5 cm

stuss: oförändrat

Byst: +1 cm...

Lår: -3cm

Överarm: -0,5 cm

Allt som allt en mycket bra vecka..