Inlägg från: Ellihur |Visa alla inlägg
  • Ellihur

Vi Som Äter Reductil :-)

Hejsan, jag är inne på min tredje dag med Reductil :)och har miljoner frågor som jag inte kom på att fråga doktorn.

Tex. kan man äta socker och samtidigt få en viktminskning??

Jag är ny på denna site och undrar hur man der om någon är omline och känske svarar??

• Ellihur

Till LÄNGTAN 123:

Man ska äta preventilmedel för att inte bli med barn, det kan bli fosterskador och dyl. det finns för få studier om att äta reductil när man är gravid.

• Ellihur

Hejsan,

Nu är det en tjej här som svävr på små LÄTTA måln...

Jag har ätit i en vecka och vägde mig imorse (hemma)

JAG HAR GÅTT NER HELA 2 KG, gissa om jag är GLAD, Jippie, jippie

Men jag har mått dåligt idag, spyfärdig och ont i magen. Är det någon som har samma symtom? (det är ett pris som jag gärna betalar)

• Ellihur

Tack ska du ha lADY TESS för att du skrev in mig, jag känner att det är en stor fördel att ha er här och kunna ställ frågor till.

Kul att känna samhörighet och inte bara känna sig som en ELEFANT. Min vikt ökning fick jag som dom flesta när jag väntade barn, upp 30kg och gick inte ner något efter.

Jag började min vikt på 116kg och gick ner själv till 111kg innan jag började med reductil och nu 2 kg lättare, härligt.

Ger Reductil enbart mättnadskänsla eller är det som dom andra pillrena att fettet från maten inte tas upp av kroppen utan åker rakt ut???

Jag hade inte tid att ta upp sådat med min läkare när jag var sist, hur ofta träffar ni läkaren och väger er??

Grattis till er alla som lyckats att gå ner i vikt...

• Ellihur

Jag tror att superraset kommer ifrån kombinationen bra kost och motion. Jag har ätit hembakt bulla med smörgrottor samt toblerone. Jag tror att jag har tappat mest vätska.

Jag har börjat tränat två gånger i veckan och promenerar.

Til måltider äter jag:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med äppelmos, kaffe och en reductil.

Mellanmål: Banan och en mörkbrun macka med skinka (utan smör, ev avacado)

Lunch: Någon typ av sallad med oliver och fettsnål fetaost. Vatten som måltids dryck.

Mellanmål: Banan

Middag: Helt vanlig husmanskost med vatten som måltids dryck, gorr att skiva gurka i vattnet för lite smak, maten innehåller normalt fett och socker, dok inte pizza eller burgare. jag brukar ta halva talriken med sallad.

Kvälsmål: Banan och ett glas proviva Blåbärs dryck (drycken är jättebra mot vätska i kroppen)

Sen dricker jag oerhörda mängder med vatten, kanske 3-4 liter.

• Ellihur

Guldhärta....

Äter du 10mgs kapslar?
    Jag har inte fått denna mättnadskänsla som du beskriver, jag känner hunger, men när jag äter mellanmål så slipper jag bli super hungrig.

Det enda som förändrats för mig är att jag vid hunger inte får huvudvärk längre.

Ta en banan på kvällen, den är söt och mättar bra.

Trevlig helg!!

• Ellihur

jag har en konstig torrhet i munnen samt smak av metall. Har någon av er kännt samma symtom??

• Ellihur

Tack för tipset med tuggummit.

Ett tips till er som börjar en kur, mät din kropp.
    Jag mätte:
    Hals -1cm
    gäddhänget (överarm) -1,5cm
    Handled -0,5cm
    bröst -1cm
    midja -3,5cm
    Mage -2cm
    rumpa -3cm
    lår -4cm
    åvan knäet -4,5cm
    vad +-0cm
    fotled -1cm

Otroligt att det händer så mycker på en vecka.... Min syster såg på en gång att jag hade tappat omfång, hon var chockad.

Mätningen tycker jag är roligare, för på vågen visade "bara" 2kg.

Sen tror jag att Fredag är en bra "mät och vägnings dag" för då känner man sig ytterligare motiverad att inte FUSKA på helgen om man sett resultatet.

Kram och trevlig kväll

• Ellihur

Alyssa, R kostar 602kr för 4 veckor.

Jag har kommit på en sak.....
    Det var någon som pratade om att alla här var deppiga.... Inte så komstigt, socker beroendet ska ju bort så det är förmodligen ABSTINENS av socker som vi känner av.

Annars har jag läst att R i början var menat som antidepresivt medel men att dom upptäckte att försöks personerna rasade i vikt och tappade hungerkänslan. Roligt vetande...

Supermamsen: Det verkar funka för dom flesta coh biverkningarna är vanliga, tex muntorrhet och jag själv kämpar med förstoppning.

Lady tess: kämpa på vidare..... du vet väl att muskler väger mer än fett, kanske du har tränat så hårt att du fått mycket muskler. Gör som jag, måtta kroppen, då blir man glad även om man inte går ner i kg.

Visslan: GRATTIS, bra kämpat. Och ni andra som kämpar....GE INTE UPP....

KRAM

• Ellihur

Lady Tess: Man kan beställa R på internet, men det är dubbelt så dyrt. Jag tror att det är det Alyssa menar med betala ur egen ficka.

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)