• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Nananas

Hej!
    Var hos läakren idag. Iofs en trevlig kille, men han ville inte skriva ut Reductil. Häpp, då får jag väl fortsätta kämpa på själv. hade på känn att jag skulle hamna hos en läkare som var skeptisk mod Reductil. han tyckte att detta skulle jag klara själv eftersom jag redan tappat 6 kg.

Jaja, lycka till alla.

*Let love be your energy*
  • Lady Tess
    Alyssa skrev 2006-11-09 09:53:48 följande:
    Lady Tess!! Fy vad tråkigt med pluss, men har du inte tränat? Du kanske bygger muskler därav plusset? Ge inte upp!! Du kanske behöver ändra om din kost också. Har du provat GI eller VV?Jag kör själv med GI nu och tycker att det funkar bra. Ät lite men ofta istället, fick tips av en bodybildare som äger en butik här i stan. Han sa att när han ligger i hårdträning så kanske han äter mellan 8-11ggr per dag.Jag äter verkligen lite men kanske 6-7ggr per dag, inte mat alltid då men mellanmål också.
    Ellihur skrev 2006-11-09 14:01:26 följande:
    Ladytess...Kolla me din läkare, du måste ju få ökad dos.....Du får INTE ge upp. Kämpa på....Om du har svårt med kosten så be om att få träffa en dietist som kan skriva en personlig "meny" som du kan följa slaviskt.VIKTIGT är att äta nyttiga mellanmål, som Alyssa sa.Känner du mycket hunger och sug?Tränar du?Äter du mycket mejeriprodukter?Äter du mycket "fet" nyttig mat, tex Avacado, Majs eller oliver?Eller har du bara tappat motivationen?Snälla berätta, så kanske vi kan hjälpa....Bamsekramar /EllihurP,s vad gillar du min nya presentationsbild på min Saga?
    Nä det är nog så enkelt att jag hoppats så på att tabl. ska göra allt jobbet åt mej........

Men  nu har jag börjat gå ut och gå och tänka mej för en x-tra gång.......

Ge upp?????

NNNÄÄÄÄEEEEEE............................

Kram
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • jojosmatte

hej tjejer! Har ni någothum om skillnaden mellan Reductil och det nya Rimonabant?

• MariaK

vad jag kan utläsa på fass.se så visar studier på mer psykiska biverkningar med läkemedel med substansen Rimonabant än R som har mer fysiska biverkninger enl. Fass.se

Men annrs vet jag inte.

• Frannyfine
    För det första: Grattis och Riktigt Bra jobbat till Catta80 och Visslan!!

Jag ska verkligen nu försöka engagera mig lite mer i min kost. Mina älskade clementiner har ju anlänt så nu slukas det såna kan jag säga! så kan jag bara hålla mig borta från sötsakerna någorlunda och käka clementiner så borde jag märka skillnad på torsdag. Känns riktigt hoppfullt faktiskt!

Jag har mätning först på torsdag också så får vi se vad det visar för jag är STENHÅRD med det. EN ggr i månaden max och bara torsdag varje månad i sex år!
    Annars smygmäter jag bara & då är överaskningen sabbad...

Ha en ruskigt bra vecka tjejjer! nu måste jag jobba lite.
    Glad
  • Frannyfine

Förresten Alyssa.
    Jag pratade lite med min läkare och hon sa att man ska räkna med en låååångsam viktminsking även MED Reductil om man som jag hetsäter..lite..hrm*harklar* ibland..eller några ggr i veckan men iallafall så sa hon att resultatet kan vara väldigt ojämt i början och att man inte ska ge upp och bli galen för det kommer...fast lååångsamt..

Lätt för mig som alltid har bråttom

• Alyssa

Frannyfine
    Jasså?  Jag som trodde att man behövde ligga i som en tok med kost och motion för att gå ner med R  Jag försöker köra Gi så gott det går men det är jobbigt, promenader blir det inte så mycket av heller, alltid en massa ursäkter för att slippaGenerad

Jag vill också att det ska gå fort!! Så vad säger du? Nya tag så kör vi så det ryker!

• Frannyfine

Alyssa jo klart man får snabbare resultat om man faktiskt anstränger sig givetvis.. det är det min läkare menar att eftersom jag är kass på att "hjälpa till " så kan den ju inte göra mirakel.. hehe

Men absolut! Du kör och jag ryker! Nu jäklar tomten kommer vi!

• Katja80

Tjena tjena!!

Har nu äntligen tagit mej i kragen o börjat ta tabl. igen efter cirka en o en halv månads uppehåll skulle gått öbver till 15mg de ligger på apoteket o väntar men provar tio igen (har kvar hemma eftersom jag nu itne kört på ett tag) =/

Har en liten fråga har tyvärr rökt av o till en period nu och undrar hur det är med rökning i kombination med reductil nån som vet??? Är det förbjudet eller, blir lite nojjig..
    =)

Måste berömma alla med vad duktiga ni 'är!!!! =)

• MariaK

Nu har jag ätit R i drygt en vecka.. har börjat känna av muntorrhet men det är jag ju van med så det går väl an...

Men jag höll på att svimma två gånger idag! jag har aldrig svimmat i hela mitt liv och bara haft sådana känningar som jag hade idag en gång förut..

Funderar på om det är yrsel jag känner av som biverkning eller om det trots att jag tycker jag ätit ordentligt idag ätit eller druckit för lite.. för jag fick efteråt ont i huvudet.. men det hade jag inte innan och jag drack vatten mellan de två tillfällerna och efter.. så jag vet inte känns lite skumt....

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)