• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Alyssa

Lewi ligger du 5-10kg över din "normalvikt" s får du knappast R utskrivet. Men har du som oss typ minst 30kg övervikt så kan du säkert få det utskrivet. Ring VC och boka tid hos din läkare.

Läs på fass om Reductil. 

• Alyssa

Välkommen Jangle! Glöm inte mellanmålen också, och försök att låta bli att äta efter kl18 om du kan

• Jangle

Hej Och Tack Alyssa 
    det var det som var kruxet  det där med mellan mål då min doktor sa att jag skulle  äta 3 ggr per dygn och inte efter kl 18   jag skall undvika kolhydrater mellan måltiden  oc h jag får dricka te kaffe vatten snacka om att man blir förvirrad

• Alyssa

Försök att fixa en tid till en dietist om du känner dig osäker på maten. Det är klart att du ska äta mellanmål. Annars blir du vrålhungrig istället och äter för mycket mat.

Ät en rukt eller grönsaker eller nåt till mellis. Ät inte kolhydrater till mellis.
    Försök hålla dig borta från från kolhydrater främst bröd och pasta! Är grovt bröd om du vill äta bröd och käka fullkornspasta, ät paraboiled ris eller råris istället för vitt ris även bulgur kan du äta istället för ris. Jättegott

Det finns ju massa nyttigt istället. Men ÄT mellis! Det är jätteviktigt. frukt eller grönsak

• Visslan

Halli hallå alla..
    Nu var det ett tag sen jag var här och skrev.. Jätte problem med min sons astma har det varit så det har inte funnits tid riktigt.
    Men nu är jag ensam hemma så då får jag passa på.
    Jag har mät dag i dag så det ska bli spännande att se vad dom måtten visar.
    Håll alla tummar hårt för mig i dag att det visar stora minus poster

Återkommer med en uppdatering.

Kram till er alla.

• Ellihur

Välkommen JANGLE!!!
    Din läkare hade konstiga regler. Jag äter 3huvudmål/dag, sen äter jag 3 mellanmål (oftast en banan). Till huvudmålen äter jag halva tallriken sallad och resten vanlig mat (dok ej fet eller vit), jag dricker mjölk, kaffe med mjölk och the utan socker. Äter inget socker eller smörgåsar överhuvudtaget.

Men tränar 2ggr i veckan styrke och promenerar till dagmamman varje dag, sen någon dag i veckan tar jag en långpromenad.

Lycka till

• storagumman

hej! har precis blivit medlem på denna sida. har följt detta med reductil med stor entusiasm för jag har fått reductil och ätit den i 13 dagar. jättekul att läsa om era viktnedgångar, men jag saknar erfarenheter av biverkningar. Jag har såååå ont i magen, diarre, kan inte äta, sura uppstötningar, muntorr och yr i huvet. Är det vanligt i början? kommer det att gå över?

Jag har en övervikt från början orsakad av en hjärntumör sk kranifaryngeom och äter efter detta bla levaxin som jag läste att nån undrade om man fick äta R. Det har inte min läkare sagt nåt om.

Är så orolig att jag kanske måste sluta med R. JAG VILL INTE BLI NÅN BARBIE, MEN JAG VILL TRIVAS MED MIG SJÄLV!!!

Kramar på er

• Ellihur

Storagumman....
    Jag avslutar min 2:a månad nu och jag har haft muntorrhet, yrsel och förstoppning. Din diarre, kan det vara så att det är förstoppnings diarre?
    Ingen häär vill bli Barbie, men alla är värda att trivas med sig själv och kunna röra sig utan att det tar imot, gör ont och slippa flåsa när man reser sig upp från en "stol". Tråkigt med tumören, hoppas att du annars mår bra.
    Min muntorrhet och förstoppning har försvunnit, men yrseln kommer och går.

Du kan läsa på Fass om Reductil vilka mediciner man inte ska kombinera med R. Berätta för din Läkare om dina problem, din hälsa är ju viktigare än vikten. Du kanske får prova den andra produkten mot fetma! Har du gått ner mycket med R? Lycka till!

Kram Ellihur

• Alyssa

Storagumman, jag har just nu förstoppning aajjjje så ont i magen! Sura uppstötningar har jag haft men de har gått över, yrsel och illamående har jag haft och får ff till och från. Och NU de senaste två dagarna har jag börjat få riktig muntorrhet jag har ätit i 15 dagar nu.

Har käkat päron idag, får se om det hjälper magen. Mår inge bra just nu pga av det, känns att jag är full av slaggprodukter....

Lycka till med viktnedgången!

• Visslan

Uppdatering

Viktnedgång: -1,2 kg

Midja -2,5 cm

stuss: oförändrat

Byst: +1 cm...

Lår: -3cm

Överarm: -0,5 cm

Allt som allt en mycket bra vecka..

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)