Inlägg från: Ellihur |Visa alla inlägg
  • Ellihur

Vi Som Äter Reductil :-)

Välkommen JANGLE!!!
    Din läkare hade konstiga regler. Jag äter 3huvudmål/dag, sen äter jag 3 mellanmål (oftast en banan). Till huvudmålen äter jag halva tallriken sallad och resten vanlig mat (dok ej fet eller vit), jag dricker mjölk, kaffe med mjölk och the utan socker. Äter inget socker eller smörgåsar överhuvudtaget.

Men tränar 2ggr i veckan styrke och promenerar till dagmamman varje dag, sen någon dag i veckan tar jag en långpromenad.

Lycka till

• Ellihur

Storagumman....
    Jag avslutar min 2:a månad nu och jag har haft muntorrhet, yrsel och förstoppning. Din diarre, kan det vara så att det är förstoppnings diarre?
    Ingen häär vill bli Barbie, men alla är värda att trivas med sig själv och kunna röra sig utan att det tar imot, gör ont och slippa flåsa när man reser sig upp från en "stol". Tråkigt med tumören, hoppas att du annars mår bra.
    Min muntorrhet och förstoppning har försvunnit, men yrseln kommer och går.

Du kan läsa på Fass om Reductil vilka mediciner man inte ska kombinera med R. Berätta för din Läkare om dina problem, din hälsa är ju viktigare än vikten. Du kanske får prova den andra produkten mot fetma! Har du gått ner mycket med R? Lycka till!

Kram Ellihur

• Ellihur

Alyssa...
    Prova med linfrön och katrineplommon. Jag har recept på en "förstoppnings gröt" om någon är intresserad???

Skysome och visslan...
    Super duper bra, vilka mått ni har gått ner. Kämpa vidare!
    Det ni gör är ju bra.

Jag har börjat en kurs med kommunhälsan som heter lättare liv. Jag berättade att jag åt R och hur mycket jag gått ner, hennes erfarenhet av R är att det fungerar mycket bra i början tills man lärt sig hur man "ska" göra med mat och träning. Hon menade att jag hade tur som gått ner SÅ mycket.
    Jag undrar om jag gått ner SÅ mycket som hon sa för att jag gett mig FASEN på att kämpa och att göra rätt denna gång, jag vill ju inte genomgå en operation av magsäcken för att gå ner.
    Jag tror att vi alla har samma förutsättningar. Det gäller bata att träna ofta, hitta en motionsform som passar just MIG.

Jag är övertygad om att alla skulle kunna fortsätta att rasa i vikt, bara vi sätter igång att röra sig mer.... även om den enda motion man kanske har tid med, är sex. Gör det ofta då!!!
    Ta och bestämm er för att börja motionera mer, ta er tid!!!

Nog är det konstig att det bara är överviktiga personer som inte har tid att träna, vi skyller på det ena och det andra, barnen, jobbet, städa, handla och laga mat.
    Deligera ut uppgifter till familjen och "släpp" kontrollen.

Mindre byggda kvinnor har oxå alla de sysslor som jag nämde åvan att tragglas med, men dom hinner ändå med sig själv, till att träna. Man får mer energi när man tränar och somnar inte framför tv-n varje kväll, så då hinner man "vika tvätten".

JAG HAR ETT FÖRSLAG...
    Jag tycker att vi drar igång någon typ av tänings kjedja, berätta för mig och alla andra när ni har tränat och vad ni tränat med, då kanske vi får igång varandra. Skriv varje gång, även om det är 10min promenad till och från dagis.
    Skyll inte på vädret, barnens aktiviteter att tiden inte räcker till. Utan gör det bara!!!
    SNÄLLA

Hoppas ni inte tar mig på fel sätt, jag ligger fortfarande över 100 gränsen och drar ut på träningen själv hela tiden.
    Jag vill ha stöd från er och peppning, det känns som om jag är ensam om att träna på denna tråd, för att vi aldrig pratar om träning.

Jag börjar.....
    Imorgon ska jag träna styrketräning, åter kommer mer om resultat.

Kram på er alla superduktiga tjejer....

• Ellihur

alyssa..
    TACK, Vad BRA att du är med på träningen , jag ska upp tidigt och börjar jobba kl 05.30.
    Receptet kommer imorgon.

Godnatt...

• Ellihur

Om du ska och handla så köp...
    Katrinplommon
    Russin
    Vetekli
    linfrö
    grahamsmjöl
    Så kommer receptet sen.

Hoppas att fler av er vill vara med att börja köra lit TRÄNING och peppning till det, det är ju ingen tävling!!!

Kram

• Ellihur

Alyssa..
    Här är receptet på Moinogröt:

DAG 1 Blandas och låt stå över natten.
    2½ dl vatten
    2 Katrineplommon
    1 msk russin

• Ellihur

Alyssa..
    Här är receptet på Moinogröt:

DAG 1 Blandas och låt stå över natten.
    2½ dl vatten
    2 Katrineplommon
    1 msk russin

• Ellihur

Datorn är ju knäpp.... Det skickade iväg inlägget själv.

Det ska vara ...

DAG 1 Blandas och låt stå och svälla över natten.
    2½ dl vatten
    2 Katrineplommon
    1 msk russin
    2 msk vetekli
    2 msk linfrö

DAG 2 tillsätt...
    ½dl grahamsmjöl
    1 krm salt

Blandas ihop och kör i mikron i ca 3min beroende på ugn, rör om efter halva tiden.
    Återkommer ikväll när jag lagt stumpan vid 19,30.

Har tränat idag Cyckel 20min och styrketräning ca en timma, jätteskönt, sist jag tränade var 15 nov. Det känns så skönt i kroppen och man känner sig härligt trött.

Någon mer???? Nästa...

• Ellihur

Lady tess...
    Jättebra jobbat, nu går det neråt
    kämpa vidare och glm inte att dricka mycket och träna

Storagumman...
    vad roligt att det löste sig med magen. Prova att äta gröten jag gav som recept till frukost varje dag, den är god och mättar.
    Vad smart att vara med när barnen har gympa, det är ju gratis.

Det är ju jättesmart att bara väga sig hos VC och mäta hemma. Då blir det ju inte som JENNIEK sa, att man blir besviken när man inte går ner mer än 0,5kg på en vecka, vilket är en jättebra nedgång. När jag hade mina -0 veckor så blev jag jätteledsen och deppad, jag var på väg att "svulla" och säkert gå upp. Men man ska inte ge sig, se på mina vikt nedgångar, jag gick ju ner efter två veckor.

Jättebra att du är med att skriva om träningen, bra jobbat!!

Kram på er....

• Ellihur

Alyssa...
    konstigt att du inte går ner i kg, bara i mått, nåja måtten är ju inte så tokiga heller. Du måste ju ha tränat i smyg, när du går ner så mycket i centimeter

Frannyfine..
    Superbra att det går ner, men du har inte skrivit in dig. Hur har det gått och hur länge har du ätit R?

TRÄNINGSRAPPORT:
    Har tränat idag på sjukgymnastiken, Cyckel 20min och styrketräning ca en timma, jätteskönt, sist jag tränade var 15 nov. Det känns så skönt i kroppen och man känner sig härligt trött. Jag somnade på soffan direkt när jag kom hem.

Nu har jag börjat en "lev väl" kurs och målet är att gå ner i vikt på 10veckor. En av deras regler är att motionera 30min varje dag. Detta SKA jag följa och jag kommer att rapportera varje dag! Det kan verka hysteriskt, men nu ska jag bli lättare Nu har jag kännt på att inte gå ner i mina veckor 5 och 6. Det skrämde mig och jag vill bara känna på minus framöver, men jag vet att det kommer att komma noll veckor.
    Har min vägdag imorgon och jag hoppas att det visar minus, annars blir det ju mycket pinsamt

Kram på er, tänk på att MOTIONERA...

• Ellihur

Godmorgon alla mina vänner, jag skrek rakt ut imorse kl 04,00 när jag tittade på vågen 101kg Jag har gått ner -3kg på sista veckan. Då har jag bara ett kg kvar till mitt delmål. Kanske man skulle våga sätta ett nytt mål till jul.... 95kg????

Motionen är ju förtjänsten till denna dramatiska minskning!!!
    Vi ska och simma idag, tillsammans med min son som har bad med skolan.

Nu ska jag vara nyttig i helgen, inget godis eller gotta!!

GULDHJÄRTA
    V1 -3,0
    V2 -2,0
    V3 -1,5

SA:6,5

Lady Tess
    V1 -3,8
    V2 -0,2
    V3 -0,8
    V4 +0,3
    V5 -0,8
    V6 -0,1
    V7 -0,6
    V8 -1,7
    V9 +/-0
    V10 +1,8
    V11 -1,4
    V12 +1,2
    V13 -1,5
    V14 -0,4

SA:8,0

Hösttjejen
    V1 -1,6
    V2 -0.6
    V3 -0.7
    V4 -0.8
    V5 -0.1
    V6 +-0
    V7 -0.5
    V8 +0.8
    Sa: -3.5

Ellihur
    V1 -2,0
    V2 -1,0
    V3 -2,0
    V4 -1,0
    V5 -0,0
    V6 -0,0
    V7 -1,0
    V8 -3,0

SA: 10KG

Frannyfine
    V1

jeli79:
    V1 -3,5
    V2 -0,9
    V3 -01
    V4 -0,4
    Sa: -4,9kg!!

Catta80
    V1 -0,9
    V2 -0,9
    V3 -0,8
    V4 +0,5
    V5 -1,4
    Sa:-3,2

michiara:
    V.1 +/-0
    V.2 +/-0
    V.3 -1
    sa: -1

Jennie:
    V1 -1,5
    V2 -1,7
    v3 -1,1
    v4 -1,4
    v5 -0,5
    sa -6,2kg

Alyssa:
    V1 -0.8
    v2 +0,4

Sa -0,4kg

Skysome
    V1 -3,1
    V2 -0,9
    Sa: -4 kg

• Ellihur

Alyssa...
    Självklart så kommer det att hända om du börjar träna, du ser ju på mig Jag kan knappt fatta det. Men jag kan ha varit svullen tidigare och sen när det börja försvinna så försvann all vätska. Vem vet hur kroppen fungerade.
    Jag hade ju pratat med min läkare om att ev höja dosen till 15mg, men jag tror att jag väntar med det, fast jag känner inte av några symton av R, inte ens avsaknad av hungerkänslan.
    Så vem vet jag kanske har fixat detta själv och att R inte längre funkar.

TRÄNING DAGBOK:
    Jag har simmat i 30min idag, det var trögt!! Men skönast är ju att strecha i vattnet. Sen bastun är ju inte så dum. Jag hade vatten och en mandarin som jag åt efter jag duschat, snacka om att styrkan kom tillbaka. Jag känner mig lite mör i kroppen med två dagars hård träningi följd.
    Det blir nog bara promenader i helgen.

Kram på er i helgen och drick mycket vatten, och byt ut godis mot söta frukter och gott the....

• Ellihur

OJ oj oj, jag glömde ju att tacka er så mycket för era uppmuntrande ord.

Tack så mycket, era ord värmer och jag behöver dom, det är ju mycket tackvare er jag klarar mig så bra....

• Ellihur

Självklart går jag in till fullo när jag bestämt mig för något. Har inte du det??
    Kolla in mina mått som jag skrivit upp på min pressentation
    Jag har ju fler ställen än dig, att mäta på men summan i cm är 85,5cm runt hela kroppen.
    Hade du (alyssa) fått ökad dos?? eller hade du nyss börjat?
    Har du gjort gröten? Den är god om man gillar katrineplommon. Jag gjorde "storblöta" för några dagar och hade i en burk som jag måttade och värmde upp i delar på morgonen.

Jag kan bara inte fatta -3kg, jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen. Det bästa av allt är att suget efter Snask är helt borta.
    Tänk på att om du slutat med godis, så blir det ju socker avvänjning och man kan få lite "nojjor"" och ont i huvudet, kanske lite nere oxå.

Vilken fin sida du har, är det du på bild? (där "du" är mellan barnen?)

Kram och trevlig helg!!

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)