• honeypaj

dyra barnkläder?

jag undrar lite över hur ni tycker.
    Många tycker att det är JÄTTE dyrt att köpa en babybody för
    300.- som dom bara kan ha ett par månader, men har inget problem att köpa hem ett gäng kotletter för typ lika mycket,lägga på grillen och äta upp på en kväll.
    Eller en ost, kostar 50:- och håller bara några dar.
    Jag bara undrar för jag tycker det är konstigt att vissa verkar
    tycka att kläderna jag köper till mina barn är så dyra?

• Svar på tråden dyra barnkläder?
  • Kärnhuset

Jag ler igenkännande, för vissa kan klaga på att det är SÅ dyrt att gå till tandläkaren, som faktiskt handlar om sin hälsa, medan de går till frissan varannan månad och både slingar, förlänger och annat...

• Stargirl

Ja man prioriterar olika helt enkelt. Vet en familj som köpte bilstereo anläggning för typ 50 000 och deras ungar går klädda i urvuxna pokemon t-shirts och billigaste sandalen från coop hela sommaren. Jag skulle då prioritera annorlunda och behålla bilstereon som satt i och köpa kläder till mina barn.

THINK PINK
  • Mysterious

Ja det är förbannat dyrt.. och onödigt.

Jag har hellre H&M bodys på mina barn och låter dem ha 10 st att byta med istället för en..

Får jag fråga hur många barn ni har som kan lägga 300 kr på EN body?? Kom igen  när ni har 4 barn som behöver bodys.. då kan jag lova att ni inte lägger 300/body..

Nothing else matters...
  • skvimpen

Mysterious; 4ungar som behöver bodys på samma gång? Har du 4-lingar?

• Vilmagbg

Fast man kan ju inte jämföra mat som kotletter och ost med dyra kläder.Mat måste man ju ha men dyra kläder är ju en "lyx" som man unnar sig.Vår son har alla möjliga kläder allt från billiga t-shirts från Coop till dyra märkes kläder från t ex Gant.  

• Mysterious
    skvimpen skrev 2006-08-24 18:04:28 följande:
    Mysterious; 4ungar som behöver bodys på samma gång? Har du 4-lingar?
    Nej inte riktigt... Glad
    Nothing else matters...
  • uniMog

fast.... kotletter är ju förhållandevis billig mat så den jämförelsen är väl konstig? Mat måste vi ju ha allihopa och kläder likaså.

Men om man väljer mellan body för 59:- eller body för 300:- tycker JAG det är aldeles för dyrt med 300 om det inte är något väldigt speciellt.

Kotletter för 300kr får man ganska många... däremot kanske inte oxfilé som jag även där tycker är aldeles för dyr och alltså inte köper

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • Stora

Det är väl vad man väljer. Äta bör man...
    300kr skulle jag aldrig lägga på en body. Visst kan jag köpa dyra barnkläder men då köper jag för det ska hålla som tex Reimaoverall o Kavatskor mm. Men att handla barnkläder för att skryta tycker jag är onödigt.
    Sen köper jag även mycket basplagg på H&M. Det går ju åt rätt mycket kläder till barn.
    Mat priorieterar jag även om jag gärna köper på extrapris - dvs jag kan köpa kyckling,kött mm då det är extrapris o lägga i frysen. Jag tycker det är viktigt att äta BRA mat från bra råvaror. Vi köper sällan snabbmat o färdigrätter,
    Jag anser personligen att det är slöseri o onödigt men bodys för 300kr..men alla väljer. Vissa vill kanske äta knäcke o vatten o köpa dyra kläder eller så är man rik...det är inte jag....

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Michas

300 kr för en body tycker jag är onödigt dyrt, men visst.. Har man de pengarna och inte behöver dra in på annat som t.ex mat eller så, så visst. Däremot skulle jag INTE köpa 1 body à 300 kr om jag inte har råd att köpa resten av garderoben som behövs till lilleman. Trist om han bara skulle ha en body så att säga

• Puffalina
    Alla har ju olika prioriteringar.... Jag tycker inget är rätt eller fel så länge ingen mår dåligt av det. Jag har ännu inga barn men en i magen å den kommer säkert ha någon body för 300:-... Men även nån från rean på H&M för 29,50:-...
    Då jag själv är lite av en shopoholic och älskar att handla, både billigt och dyrt, kommer jag fortsätta med det när bebis kommer. I den omfattning pengarna räcker....Man är ju trots allt inte miljonär...
    Hanna BF 17/10
Svar på tråden dyra barnkläder?