Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Jobbintervju - Berätta om dig själv?

läs på om företaget så att du inte sitter som ett frågetecken. tänk på hur du klär och presenterar dig själv. ha ett leende på läpparna men överdriv inte.

och ta i hand ordentligt! ingen gillar att skaka hand med en död sill

jag pratade med en kompis idag som varit på helvetesintervju. där hade intervjuaren satt sig rätt nära henne och sagt "så, vem ÄR maria?" (min kompis heter inte det, men... du förstår). kompisen blev helt förtvivlad, vad säger man i denna situation? jo, "jag har många bra kvaliteer, vad vill du veta?" tydligen. jag hade fått panik på människan!

jag tror att intervjuaren kommer att vilja veta vad du kan göra för dem, varför de borde anställa dig. var självsäker, men inte arrogant.

lycka till!!
    Sarah - som också ska på intervju snart!!

• vackrastarflow

om de frågar efter vad du redan berättat är de dåliga intervjuare...

• vackrastarflow

och USCH gör inte mig nervös!!

• vackrastarflow

säg inte att du är lättstött, det är nåt de kan få komma fram till sen det är ju inte en så bra egenskap. jag vet ju bara inte vad du kan säga istället... lättstött är bara en fint ord för lättirriterad och det tror jag är en av de sämre sakerna man kan säga. de tror kanske att du går runt och är sur hela tiden, och att det då kan bli tjafs mellan de anställda.

själv har jag lätt för att bli uttråkad. nog inte heller nåt jag ska säga, om jag inte vänder det till nåt positivt som att då kommer jag att hitta på nya "challenges" (sorry har nyss bott i usa och ibland kommer inte det svenska ordet lika snabbt som det engelska hehe) så att det inte händer.

• vackrastarflow

ja otålig är helt okej. man får ju tänka på vad som låter för dåligt för företaget. jag söker som hotellreceptionist, då säger man ju inte att man tycker gamlingar är irriterande eller jag är ignorant.

men sånt som otålig och envis kan ju vändas till positiva saker för företaget

• vackrastarflow

ja det är ju alltid bra att vara envis! som en liten terrier är jag... vilket gör att det uppstår en del riktiga problem mellan mig och min... terrier!! du ska se han och mig ihop när vi är ute och går, en drar åt ena hållet, den andre åt andra och ingen vill ge sig.

• vackrastarflow

ja, vi får ha en återträff sen och berätta om våra intervjuer! detta är min första någonsin, om man inte räknar den jag gjorde på burger king "gillar du hamburgare?" "ja" "bra, du får jobbet"

• vackrastarflow

Hur gick det??

Idag fick jag reda på att jag eventuellt (om ingen annan får jobbet innan) har en till intevju när jag kommer till Skottland. Hur hanterar man det?! Vilken prioriterar man? Måste man prioritera??

Svar på tråden Jobbintervju - Berätta om dig själv?