• Anonym (tonårsmamm)

    Min son har sex

    Hej alla.

    Min precis fyllda 14 åriga son kom hem idag och talade om att han har haft sex ett par gånger i sommar med en tjej som går i hans klass, dom ska båda börja i 8:an.

    Dom är kära och han tror att dom är tillsammans. Jag fråga om dom va försiktiga och förespråkade kondom och allt de där plus att jag sprang iväg och köpte kondomer och en brochyr om könssjukdommar som man kan få från ungdomsmotagningen. Jag förklarade för honom att man måste vara försiktig med sex, sjukdommar och bebisar finns ju ganska nära om man inte är försiktig.
    Nu undrar jag... gjorde jag fel som sprang iväg och köpte honom kondomer?... uppmuntrar jag honom till sex?...

  • Svar på tråden Min son har sex
  • Anonym

    Detvar väl aldeles utmärkt gjort, tänk om jag hade haft en lika öppen dialog med minmamma om sex.

    MYCKET BRA GJORT!!

  • Cia o krabaten

    Enligt min uppfattning så lär de ha sex oavsett om du köper kondomer eller inte. Så jag tyckera tt det var helt rätt att ge honom möjligheten att skydda sig ordentligt.
    Vem vet, han kanske inte törs köpa dem själv, men nu när han har så kan han använda dem!

  • Maritk

    Nä, han skulle ju antagligen inte sluta att ha sex om du hade sagt att du tyckte det. Tror jag iallafall!
    Så jag tycker att det var jättebra som du gjorde! Ni verkar ha bra kontakt och det visar att du är ett stöd för honom när du köpte kondomer.
    Jättebra!!


    ♥ANTON♥
  • BlåRosen

    Japp! Du gjorde rätt..
    Som dom övriga i tråden säger,, så skulle dom ha sex ändå.. Så det är bar att gilla läget med att se till att dom skydsar sig med kondomer..

  • Cakar

    Jag tror att du genom ditt agerande har visat honom att du är en pålitlig vuxen som han kan prata med om allt om det är ngt.
    Du kan nog inte på ngt sätt påverka hur mycket sex han kommer att ha.
    Men jag applåderar dig som tog ett sånt ansvar att du tom köpte kondomer så han har OM han ska ha sex.
    Bra!!!

  • NoAngel

    Tycker att det var bra gjort.. De har ju redan sex och lär väl fortsätta med det, så då är det ju jättebra att de använder kondom i alla fall!

  • levlivet

    Måste man inte vara 15 år..?


    Min själ är som ett silkespapper.... tunn o skör...var rädd om den!
  • shine

    Hmm... hur är reglerna. En över 15 får inte ha sex med en under 15? Eller? Men om båda är under 15 då? Är lite off. Rätta mig gärna om jag har fel....

  • Anonym (rättvisa??)

    Om det var din 14 åriga dotter som hade haft sex med några killar i 8:an... hade du vart lika snabb att köpa kondomer då?
    Barn ska inte ha sex... och förresten är det olagligt!

  • Mamman till två

    säger som "Cia o krabaten"..

    ..har de redan haft sex kommer de antagligen fortsätta oavsett om du köper kondomer eller inte..

    Tycker att det var jättebra gjort, både kondomerna & informationen.

    Din son berättade för dig & det tycker jag bara är positivt.. att ni kan vara så öppna med varandra är ju underbart.

Svar på tråden Min son har sex