• Anonym

Vad gör de i en vårdnadsutredning?

Det är ganska omfattande ändå en vårdnads utredning. Du berättar vem du är, vad du jobbar med, socialt osv. Sen handlar det om ert barn. Hur är förhållandet till ditt barn osv.
    Hur umgänget ser ut idag och hur du ser på det. Hur önskar du framtiden ska se ut?
    Samma frågor ställs för den andra föräldern naturligtvis. Sen pratar dem med barnet i fråga.

Det blir inte en ny vårdnads utredning om man överklagar till hovrätt. Vårdnads utredningen följer med. Ett gott råd är att stå på god fot med Soc.

Barnet har alltid rätt till båda föräldrar och du ska alltid vara positiv till umgänge även om den andra föräldern har drog problem.
    Däremot kan ställa som krav att det ska vara umgänge med kontaktperson så länge som den ena föräldern missbrukar.

Jag har enskild vårdnad pga att jag anmälde mitt ex för ofredande och han dömdes till rättpsykiatrisk vård under 1 år.

• Anonym

anonym-får jag fråga vad ofredandet handlade om? och på vilka grunder de dömde till rättpsykiatrisk vård?
    tacksam om du vill dela med dig av dina erfarenheter.

• Anonym

Telefon trakasering upp till 20 samtal om dagen som bekräftades bla genom min nummer pres.
    Samtalen handlade om att det var mitt fel om han tog livet av sig. Att jag skulle brinna i helvetet enl bibeln iom. att jag är en sköka.
    Hur värdelös jag är som person, att jag skulle vara oälskad resten av livet för ingen annan än han kunde älska ett missfoster som mig.
    När han var han tvungen att svara på dessa frågor i domstolen så svarade han med bibel citat. Han ansåg inte att han gjort något fel - han citerade bara vad bibeln säger om skökor som jag.
    Därmed bestämde tingsrätten att han skulle genomgå en liten psyk unders.
    Undersökningen slog fast att han led utav en allvarlig psykisk störning!

• Anonym

Hej!

soc ska börja vårdnadsutredningen på grund av vårdnadstvist eller hur man skriver det, till mig har de sagt att de pratar inte ens med privat personer utan bara med myndigheterna... har satt på kvinnohuset på grund av mannen men de kommer inte kontakta de heller...?
    Vi har varit på tingsrätten ca.2 år, är så jävla arg för det händer inte ett skit där!!!
    Hur ska man sen betala advokaten???

Svar på tråden Vad gör de i en vårdnadsutredning?