• Anonym (hej!)

Allt känns hopplöst!

Låter som depressionssymptom!

Om jag vore du så skulle jag vända mig till MVC-psykologerna. Det brukar vara jätteskönt att ha professionellt stöd också.

Om det är nåt annat än bara graviditeten är det bara du som vet. Kan du känna vad det kanske kan bero på?

Annars kan ju graviditet och barnafödande vara en omställning som räknas som livskris. Prata brukar alltid vara bra!

Hoppas du får må bättre snart!
    Du är inte konstig eller ovanlig, och det kommer att gå över!

• Anonym (hej!)

Då kan det nog vara så att graviditeten och den omställningen gör dig mer sårbar. *spånar lite*

Försök att ändå ta dig för lite saker på dagarna. (om du inte jobbar) Det kan vara att städa lite, ta en promenad, handla osv.

Kram! från en som hade en djup depression med svår ångest under hela graviditeten

• Anonym (hej!)

Det är jättesvårt att ta sig för nåt när som du säger, ALLT känns meningslöst. Jag vet..

Men då måste du rent "inrellektuellt" ta dig för saker! Förstår du hur jag menar? Att gör det ändå, fastän känslan inte finns där. För man kan bli tyngre till mods om man inte känner att man klarar av nåt. Men för den skull behöver du inte förta dig, och rusa runt som tokig!

Ta dig ut och gå/ motionera en stund varje dag. Och så försöker du äta näringsriktigt! Det är också viktigt!

Finns det någonting som du tycker om att göra, om än bara lite? Pyssla med nåt.. umgås med vänner.. eller ta ett skönt bad..etc?

Sköt om dig!

Svar på tråden Allt känns hopplöst!