För två år sedan nappade jag på comhems "säsongskort". Man kunde se alla allsvenska fotbollsmatcher live. En match kostade 69 spänn att beställa, säsongskortet kostade 99:- i månaden. Ett klart bättre alternativ.
När sedan den allsvenska fotbollssäsongen var slut såg jag på min räkning att de fortsatte att dra 99:- i månaden. Ringde då upp och sa att allsvenskan är ju slut. Då sa de att säsongskortet innebär att man även binder sig för elitserien i hockey! Och jag som HATAR elitseriehockey!
Det fanns inte en möjlighet att få det hävt. De upplyste mig inte alls om att det var så dealen var när jag beställde säsongskortet.
Jag ville ha en fotbollssäsong. En allsvensk fotbollssäsong pågår som bekant från april till oktober!
Sedan hade de mage att höja priset under tiden också! Men om jag minns rätt så slapp jag betala mellanskillnaden i alla fall eftersom jag bundit mig tidigare.
Men vad tror ni de gjorde sen när hockeysäsongen tog slut? Jo, de fortsatte att köra allsvenskan, trots att jag sa upp mitt abonnemang långt innan.
Då ringde jag upp och sa att jag inte ville ha deras lurendrejeriskit längre, och då gick de faktiskt med på att låta mig avsluta mitt abonnemang på direkten.
Men smidigt var det fan inte!
Så ett säsongskort har jag inte köpt efter det!