• NattravN

    varning för comhem

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden varning för comhem
  • piixelslyna

    Faaast min pappa har comhem, både bredaband, telefoni och tv och han har ALDRIG haft några problem.

  • NattravN

    Har han beställt PPV-film och missat allt det mest spännande i slutet?

  • Zizter

    har åxå comhem och har aldrig haft problem.. så ni måste bara haft otur.. hoppas allt löst sig för er!


    Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521
  • NattravN

    INGEN mer än bara vi som haft NÅT problem med dem eller?
    Låter ganska otroligt att BARA vi skulle vara drabbade...

  • Mirris

    Jag har comhem"box" och hade även internet via dom förut.
    Har heller alrdig haft nåra problem (har iofs aldrig beställt nån PPV)

    Enda kruxet är ju att dom är för jäkla dyra på nätet. Betalade runt 200:- för 250 kb..
    Nu har jag stadsnät och betalar ca 190:- för 10 MB..

    Hoppas ni slipper fler bekymmer och får se både början o slutet på filmerna

  • NattravN

    nja, tänker ju aldrig prova igen!
    Jag hyr på gammalt normalt vis för att slippa missa hela poängen med filmen...

  • mammutten81

    Vi har haft dom sedan 97, men då hette de annorlunda.

    Ibland har vi haft problem med telefonen, men det visste man ju om, eftersom de uppgraderar systemen nu när det fortfarande är relativt nytt.
    Men ringer man så får man kompensation.

    Och med pay per wiev, man måste ju helt ringa en kvart innan, minst, och det stod det ju i avtalet.
    Om man ska hinna.
    Jag har ringt typ 5 minuter innan en gång och fick då missa typ 5 minuter, men det ä rju tekniken.

  • NattravN

    vi beställde den tre timmar innan så det är inte där problemet låg!

  • nelly 1

    vi har comhem tv och internet....ja vad ska man säga...
    Det ligger nere lite då och då och sändningarna slutar helt plötsligt ibland mitt på dagen
    När det är något fel så får man sen stå i telefonkö i ½ timme eller nåt sånt, tur att man har handsfree på hemtelefonen

  • mammutten81

    TS, men det kan ju varit tekniken, sa ni inte till?
    På vår faktura drog de bort kostnaderna.

Svar på tråden varning för comhem