• NattravN

varning för comhem

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden varning för comhem
  • NattravN

Har han beställt PPV-film och missat allt det mest spännande i slutet?

• NattravN

INGEN mer än bara vi som haft NÅT problem med dem eller?
    Låter ganska otroligt att BARA vi skulle vara drabbade...

• NattravN

nja, tänker ju aldrig prova igen!
    Jag hyr på gammalt normalt vis för att slippa missa hela poängen med filmen...

• NattravN

vi beställde den tre timmar innan så det är inte där problemet låg!

• NattravN

har du testat o maila dem någon gång? Man får tillbaka ännu ett mail med olika alternativ, sedan när man skickar tillbaka det mailet så hör de aldrig av sig...

• NattravN

mammutten81:
    Vi har klagat varje gång nåt hänt och en gång fick vi rabatt! Det med PPV hände ikväll så jag når inte kundtjänst förrän imorgon, men det är ju sååå retligt!
    Anmäler till konsumentverket!

• NattravN

Jooo...berätta mer!
    Jag är såå irriterad så jag har förklarat krig mot dem i en massa forum...

• NattravN

GAAH... nu är jag ännu mer uppeldad... håller på med en anmälan/mail till konsumentverket...
    gör ni det med!
    >

• NattravN

fast de kanske menar att man ska ha LARGE för att se både början och slutet på en film...Vi har ju bara small så vi får skylla oss själva för att vi är så snåla! Har man medium missar man kanske... mitten på filmen förslagsvis...?

• NattravN

Nu har jag skickat min anmälan per mail! Jag skrev bara allt som hänt och datumet på ppv-filmen och personnr och telenr. Hoppas fler anmäler, nu när det var så enkelt som att skicka ett mail...

• NattravN

annmarie:
    Jag förstår dig verkligen! De tjänar ju bara på att ha kvar dig som nöjd kund längre än missnöjd i några månader...
    Vi kanske ska hjälpas åt och hitta nåt bättre alternativ till Comhem, alla som är missnöjda? Jag ska helt klart forska i det!

• NattravN

annmarie:
    Men jag tror inte det är det datumet som är det viktigaste, utan vad du har att säga och datumet då det kom igång och det borde ju finnas på nån faktura...

• NattravN

...Jag har nu kvar till 1 Juni nästa år med comhem, sen är det slut!
    Fick ett mail *gör vågen* från dem idag där de skrev att de haft vissa tekniska problem (no shit, Sherlock?) med PPV och vi skulle slippa betala för den filmen vi såg igår!
    Jag skickade ju ett argt mail men många utropstecken och svordomar till dem igår. Man ska INTE provocera mig när jag är gravid... Hormonerna rusar redan hejvilt UTAN provokation.

• NattravN

annmarie:
    Nej, de har inte hört av sig ännu... =?

Nervis:
    Menar du att om jag säger upp det nu så tar det ett år från och med idag innan jag blir av med det? Eller om jag säger upp det EFTER att ha haft det i ett år så tar det ett år till?

• NattravN

man kanske skulle byta till det då?!

• NattravN

vi har också combo small.
    Men vi kom fram till att med "small" kan man inte vara speciellt kräsen som kund, då början och slutet saknas på PPV-filmerna...haha

Svar på tråden varning för comhem