Inlägg från: Skrinda |Visa alla inlägg
  • Skrinda

Varför gillar ni öppen planlösning?

Själv avskyr jag "öppen planSLÖSNING"!

Lagar man mat i vardagsrummet och tittar på TV i köket? Ingen som vet, förvirringen är total!

Förstår inte varför nästan all nyproduktion dras med detta elände, varför vill inte folk ha ett riktigt kök!? Lagar man inte mat? VILL man att nya soffan ska dränkas i stekos?

Tack och lov har vi övergett vår hemska lägenhet med planslösning och köpt en ganska nybyggd med RIKTIGT kök!

Varför gillar folk öppen planlösning?

• Svar på tråden Varför gillar ni öppen planlösning?
  • Skrinda

Ok... endast EN positiv och hon har inte provat på skiten

Jag tyckte också att det såg trevligt ut på bild... Men när man sitter vid köksbordet och försöker hindra bebisen från att kleta gröt på soffan är det inte lika trevligt längre...

Eller när man vill ta det lugnt framför TV:n samtidigt som den äkta hälften vill laga puré och kör med mixerstaven vid diskbänken, 3 cm från soffan

Men alla ni som har valt detta! Varför? Vilka är fördelarna?

Jättenyfiken! Finns det folk som gillar detta, eller är det bara en dum trend som alla arkitekter av nyproduktion vurmar för?

• Skrinda

Karpet! Wow! En SÅN tvåa skulle jag också gilla

Vår tvåa med öppen planlösning var på 53kvm och kändes mindre än förra lägenheten som var en etta på 40kvm just pga den öppna planlösningen, i ettan fanns det iaf ett vettigt kök!

Svar på tråden Varför gillar ni öppen planlösning?