• Gisma

Goboken

Någon som testat prenumeration på Goboken?

Åsikter? bra? dåligt? dyrt? enkelt att gå ur om man vill?

• Svar på tråden Goboken
  • Gisma

Tack för hjälpen.

Vad kostar det? (kan säker hitta själv om jag letar, men gör som en man å frågar, e så mycket lättare )

Å får man mycket leksaker i goboken, är det nga i bonniers?

• Gisma

AntonÅNina: Hmm.. Nu gjorde du det svårt för mig ..

Fast va bra att veta att många trivs med bokklubbarna iaf.. Tycker det verkar smidigt.

Tack än en gång

• Gisma

*skrattar* Oj då.. Här var det inte lika gott betyg *ler*

Nu e ju jag så nyfiken.. Vad handlar "Hej å hejdå" och "gonatt min skatt" om då.. Måste veta nu juh

• Gisma

Glasbubblan: Snälla gör det Älskar taskiga översättningar..

• Gisma

*s* alltså det är nästan jag måste gå med för att kolla själv nu..
    Det är ju en del som gillar med. Smaken är allt precis som baken.. ruskigt delad. (tycker jag e bra )

Tacka alla som tagit sig tid att svara på min fråga, måste dock erkänna att jag är mer förvirrad än innan *s*. Men det har varit mycket kul att läsa era åsikter.

Ha det gott alla.
    Kram

• Gisma

Oj oj det hettar till i gobokstråden Skrattade gott åt glasbubblans texter (alltså vill inte ge dig författar-kred utan menar inlägget här)
    Visste inte om det men vi har en hemma. Har fått ärva en tygbok som Lillis äääälskar, å det är den om att slå sig å allt bli bra igen. Måste erkänna att jag fuskar, å inte läser som det står.. Skyller bla på att det är kattlådan som stinker på toa.
    Fast Lillis bryr sig inte (hon är 6 mån) Hon har den i vagnen och kan läsa den mest spännande sidan om och om igen. Sidan 5/6 dvs tvättrådet!! Kan pilla i timmar på det

För alla överhettade språkfarsister ngt att varva upp till..
    Håll till godo
    www.avigsidan.com/

• Gisma

Mmmm.. Tvättråd rules

Har ni kollat in på avigsidan?
    Gillar den skarpt, har skrattat så tårarna rinner när jag läst.

• Gisma

Satt själv å kollade avigsidan å hitta denna.. Skratta så.. Här kan vi snacka taskig översättning
    "
    Veckans värsta översättning hittades på www.inforesor.com. Smaka på det här:

Om det finns flera flighten ?lägger benen på ryggen? mellan dig och din destination, fråga incheckningen bemannar, om de kan kontrollera ditt hänger lös hela vägen igenom, så att du inte måste att välja upp dem och att återkontrollera dem på varje stopp. Det är viktigt att du vet när du skar och skar inte måste att överföra ditt hänger sig lös yourself: några länder insisterar på incoming internationella passengers som hämtar och återkontrollerar allt bagage, innan de överför till en annan flight. Å ena sidan önskar du inte måste väntan omkring för ditt hänger lös endast för att finna att de bokades igenom.
    Betrakta att fråga incheckningen bemannar för ett nödläge går ut ror placerar. Placerar i nödläget går ut ror har markant mer viktig legroom, än standart placerar. Emellertid alla räcker dina bagage måste att gå i det över huvudet rummet, om du är i dessa ror. I teori placerar passengers i dessa krävs för att hjälpa deltagare med dörren i ett nödläge: du might inte sitter där, om du är fysiskt oförmögen att hjälpa; om du är döv eller blind; eller om du är gravid. Några flygbolag laddar nu extrahjälpen för går ut ror att placera genom att använda den kända ?ekonomiplusen? eller liknande. Om du är mycket högväxt dig kan ibland få dessa placerar, utan att betala men, räkna inte på den.

Eller detta:
    During av flight===en
    Räkna numrera av placerar baksidaor mellan ditt placerar, och nödläget går ut. Om du behöver någonsin att evakuera ett flygplan i ett nödläge, skar du antagligen behov att göra det i en gjord mörkare kabin som är full av tjock svart röker. Om gången är full av folk, skar du vet åtminstone att numrera av placerar dig behov att klättra över för att få ut däri en i miljon nödläge. Om gör detta, även du ignorerar säkerhetsförhandsmöten.
    Läs nödlägeanvisningarna och håll ögonen på säkerhetsförhandsmöten - varje tid. Den kan borra men, om (när) ett nödläge händer dig skar, minns vad för att göra, i stället för måste att läsa nödlägekortet först.
    Ha på sig ditt bilbälte, när som helst du sitter i ditt placerar. Stunder som du inte kan funderare du behöver den slätar in jämn flight, flygplan, kan göra plötsliga oväntade manövrar även på att kryssa omkring höjd. Lufta turbulens kan uppstå utan varning även i klart luftar och kan kasta dig från ditt placerar. Oväntad turbulens är den mest allmänningen orsakar av allvarlig skada i lufta.
    Sitt inte fullständigt fortfarande. Människokroppen planläggs inte för att sitta fullständigt fortfarande för många timmar. Försök att justera din placering placerar så ofta som möjligheten (du gör denna i din sömn på något sätt). Försök att sträcka, flyttning som dina toes cirklar in, något du kan göra i ditt placerar. Många flygbolag skar nu periodvis videopp program för showen som du kan följa för att få något övar i ditt placerar. Du kan följa dem, eller gör ditt egna ting (eller båda). Folket har faktiskt dött av att sitta i deras placerar för fortfarande, som de har framkallat djup-22#åder blodpropp som mer gemensam är bekant som, ge första erfarenh -klumpar ihop. Genom att ändra, placera, och flyttningen omkring lite, ser till du att varje del av ditt att förkroppsliga få cirkulationen som den behöver. Och du skar den mer väl känselförnimmelsen.
    Se till dig stuvar any lösa objekt, innan du landar. Sätt tidskrifter och bokar i den fick- placera. Lämna inte dem att ligga på det tomt för att placera bredvid dig. Under skurkrollen som bromsar på att landa, även kan den seemingly ljusa artikeln, bli projektilar som kan resa längden av det plant.
    Följ alltid anvisningarna av flightdeltagarna. De är inte enkelt uppassare, dem är ansvariga för din säkerhet. Argumentera inte med dem. De är alltid högra. Några kämpar eller anmärker dig måste deras tjänste- bör lösas på det slipat. Om ?en ostyrig passenger? blir ett allvarligt problem, skar kaptenen av den plana en gör oplanerat landa, och passengeren skar tas av airplanen.
    "

• Gisma

Glasbubblan: *s* njäää är väl inte direkt från goboken (kunde kanske vara intressant läsning för babyn).. Har bara så rackarns svårt att hålla mig till ett änme. Spinner alltid vidare på avvägar. Lovar att bättra min

Tror jag fått kläm på det: Gobokens leksaker är bra, texterna inte toppen å allt som allt lite dyrt ändå i längden.

Tackar återigen för allas erfarenheter å råd.

• Gisma

*s* Lite OT... Tycker det skulle vara en bra personbeskrivning på mig.. OT helt enkelt

Nä, ha det gott alla å tack för hjälpen.
    Det var kul att snacka med er.. ses nog i fler trådar
    kramar
    Ps. vet inte om ni testat att skriva med en liten i knät.. blir mycket: nbnxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (min lillis fick fria händer )

Svar på tråden Goboken