• Skrinda

Goboken

Har VÄGRAT Goboken, bara efter att ha sett skiten hemma hos kompisar!

Och deras reklam... "Bli med i Goboken" Snälla nån, skulle aldrig falla mig in att köpa böcker av någon som inte kan formulera en så enkel mening korrekt!

Bättre att låta barnet läsa reklambroschyrer än de pinsamt dåligt översatta böckerna!

• Skrinda

Eller lägg 2400 kr på ett årsbusskort och åk till biblioteket och låna BRA böcker, och om ni inte behöver åka buss dit har ni sparat 2400 kr

Eller bränn 2400 på bokrean i februari, då får ni MASSOR av god barnlitteratur att portionera ut under året.

Allvarligt? Jag tror barnet blir dummare av att växa upp med Goboken än inga böcker alls

• Skrinda

SochE: självklart menade jag inte att bebisar ska bita och slemma på biblioteksböcker

Men att anse att barnen inte bryr sig om översättningarna är ju lite tråkigt... Ditt barns språk, orförråd och förståelse för meningsuppbyggnad ska utvecklas!

Nu tror ju inte jag att barn som bara får höra Goboken-böcker inte lär sig språket ordentligt, men nog känns det bättre att grundlägga intresset för böcker och språk med god litteratur?

Men, men... huvudsaken är väl ändå att man som förälder läser! Om det sedan är busstidtabellen, Goboken eller Max balja spelar ingen större roll.

Men personligen tycker jag att det vore trevligt om föräldrar valde andra sätt att köpa böcker till sina barn Tänk om man kunde låta Goboken självdö pga dåligt kundunderlag. Genom att det trots allt är en så pass populär bokklubb ger det ju illusionen att svenska föräldrar inte bryr sig om kvaliteten på sina barns böcker och att kraven inte är högre än att deras dåligt översatta skit säljer... (men jag tror och hoppas att det är deras "generösa" välkomstpaket som är skälet till deras framgång)

Som avslutning vill jag tipsa er som gillar att frossa i kassa översättningar om "busiga trasgänget". Första sidan presenterar en hund och där rimmar man glatt på orden ben och sedan (sen). Tyvärr går det inte att få fram originalets titel eller vem som översatt det hela

• Skrinda

Tvättråd ÄR god litteratur, det kan många bebisar vittna om

Svar på tråden Goboken