• CherstinBovington

Nya tatueringar.

Jag är helt frälst i tatueringar. Just nu har jag enbart två st:

Men jag vill ha fler!!!
    Funderar på två sådana här stjärnor på vardera handled:
    http://www.top-tattoo-designs.com/tattoo%20design/star%20tattoos/star-tattoo-3.gif

Sen vill jag fylla ut ryggtatueringen, och ha hela ryggen gjord. Vill ha mer blommor, lite fjärilar, blad osv.

Nästa år firar mamma och pappa 30 årig bröllopsdag så då ska jag väen tatuerin in "Mum & Dad" i vitt bläck på kroppen.

En till sak jag funderar på är detta:
    http://www.dafont.com/font.php?file=anywhere&page=1&nb_ppp_old=50&text=Amor+Vincit+Omnia&nb_ppp=50&classt=alpha 
    någonstans på kroppen.

Vill även ha en tatuering på vaden.

Några fler som funderar på nya tatueringar? Och vad isf? Skriv i denna tråd så kan vi bolla ideér!

• Svar på tråden Nya tatueringar.
  • Banana82

stjärnor är om jag får säga det rätt opersonligt, men det är bara min åsikt, har en liten tatering än så länge på axeln en skalbagge, funderar på att bygga ut den så den ditter på en blomma och sen göra massa blomrankor som går ut ner mot armen och inåt ryggen

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • AgainstMe

OJ, jag har MASSOR av idéer....
    Har bilder på mina nuvarande i galleriet,... eller vänta.. det har jag inte längre.
    Men iaf, jag har två pinuppor och en dödkallefjäril på vänster arm, ska fylla ut med ytterligare en eller två pinuppor.

Har en låttext på höger underarms insida.

Har svart stjärna på halsen.

Har svarta stjärnor på höger hands knogar.

En feministsymbol på vänster ben.

Ska göra (i följande ordning typ):

Pistoler med joxx runtomkring på hela bröstet.
    1800tals-Damhuvuden på fötterna.
    Nautisk stjärna på vardera handen.
    Ett OS-hjärta med min dotters namn.
    Levellers-(A)   (om det säger ngn ngt...) höger arm
    Tank Girl-tema på höger ben.
    piratkvinna på hö arm
    En politisk tatuering i nacken.
    En politisk text på benet.
    Maorisk tatuering på öron och lite i ansiktet.
    Ngnting på magen, inte bestämt riktigt vad - svalor eller nautiska stjärnor.

• AgainstMe

Och ett tillägg till "opersonliga stjärnor": Mina stjärnor r högst politiska och står för något.

• tessan8micke

Jag ska nog tatuera in mitt barns namn, vet inte var än...

Just nu har jag en stjärna på handleden (sambon har en likadan fast större på ryggen, vi gjorde de samtidigt).
    Sen har jag 2 fjärilar på ryggen,den ena har jag ritat själv. Vill nog göra en eller två till.

Och så har jag det kinesiska tecknet för kvinna snett under naveln.

Inte jätteoriginellt kanske, men jag älskar mina tatueringar!

• jessapessa

Vitt bleck lät coolt, hur ser det ut?

Jag har två tatueringar just nu, en tribe-sol (liten) i svanken,och min dotters namn i nacken.
    Jag vill bygga ut den i svanken, med lite tribes, så att den blir bredare.
    har en dödskalle som jag ska rita vidare på, troligtvis också tribes, som jag vill ha på armen (från axeln och ner till armvecket ungefär)
    När bebis nummer två har ploppat ut och fått ett namn ska jag tatuera in det, också i nacken.

Precis som du har jag funderat på en stjärna på handleden.. men kan inte bestämma mej för om den ska vara på insidan eller utsidan...

• Banana82

alltså, det var bara min personlga åsikt, träffar på så många 18åringar som det först dom gör är aningen stjärnor på handleden eller på magen, är det pga en åsikt så är det nåt annat, men när man gör det för det är trendigt är det tråkigt... för övrigt ska jag göra fler senare, mitt favoritbibelcitat på hebreiska (eller någon slags symbol för just det citatet), en enkel fisk, sen är jag ruggigt sugen på när jag tränat till mig att göra ett mönster med blommrankor och fjärilar från midjan ner till knät på utsidan av benet

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Albin och Zagas mamma

har en på armen med albins namn och födelseår.
    Ska göra en i nacken,Zagas namn.
    Måste hitta en snygg text,några förslag?

• CherstinBovington

Ang. stjärnorna, jag vill göra dem för att jag alltid har älskat att sjunga, men vet att jag aldrig kommer göra nåt åt de, alltså typ sjunga inför folk osv. Stjärnorna skulle representera, för mig, det. Att jag vill sjunga, och bli en "stjärna" men aldrig kommer göra de.
    Långsökt, kanske.

Svar på tråden Nya tatueringar.