Hur ofta bråkar ni?
Hur ofta bråkar du med din partner och vad handlar bråket oftast om?
Hur ofta bråkar du med din partner och vad handlar bråket oftast om?
städning och vem som gör mest med barnen, ca 1-3 ggr per vecka
Är det mest tjaffs eller riktigt bråk?
I stort sett aldrig och då kan det vara om någon speciell grej som att gå ut med jobbet på en fredagkväll eller nåt.
det är väl mest tjafs, jag klagar o han tiger.
Vi smågrälar/smågnabbas väldigt sällan, men har ett eller två ordentliga gräl i månaden, tyvärr. Vad handlar de om? Jösses, jag vet knappt vad som startar dem. Olika syn på det mesta tror jag; politik, Samhället, Människan .... etc(men inte vardagliga ting, där vi likasinnade ) Usch, gillar inte att gräla....
Aldrig.
Kan bli lite irriterade ibland. Men det beror oftast på att man är trött eller så. Tycker lika i mycket och i övrig respekterar vi varandras åsikter. Inget att bråka om.
Varken han eller jag är personer som bråkar överlag, typ på jobbet eller så.
Det var mest i tonåren som jag och mamma rök ihop en hel del, men vem gjorde/gör inte det :)
Usch...jag och min sambo bråkade igår. Eller jag bråkade och han såg mest irriterad och ledsen ut. Hatar att man inte kan diskutera om nåt förns man är en tjatkärring!
Och idag får jag ångra det. Skäms för vad jag sa, och mår dåligt över hur jag betedde mig. Känns som om jag trampat ner mig själv. Men sån här ångest brukar jag dock ha efter våra bråk. Har sagt förlåt och att jag inte menade vad jag sa och det är ju lugnt. Inte första gången om man säger så, fast ändå så väldigt sällan.
Bör jag må dåligt över detta nu som jag gör? Är det är min läxa?!
Vi kan ha små dispyter några gånger i månaden och då kan det gälla sådant som tvätt och disk eller att vi helt enklet har olika åsikt om saker. Ganska onödiga saker igentligen...
Men ca en gång i halvåret har vi en riktig urladdning som kan pågå i en halv dag innan det är löst. Det är vårt sätt att lätta på trycket ibland och det är väldigt skönt när vi är sams igen för vi har då avhandlat mycket...
Vi är två ganska "heta" personer...
Vi tjaffsar ganska ofta mest när det gälller vad vi ska äta osv
Vi är mycket oense. Men har aldrig skrikit och gapat åt varandra, utan vi blir mer tysta och går och surar...
I ungefär en timme, sedan så kommer någon av oss (oftast han *ler*) och ber om ursäkt...
Men sedan har vi olika syn på bråk.
Exempel från igår:
-Vi åker och tittar på pannan som vi ska köpa hem nu då.
-Nej, jag jag vill inte.
-Men vi behöver pannan innan vintern och det är beställningstid på den.
-Ja, vi åker väl och kollar på den där jäkla pannan då...
Det är inget bråk för mig, det är en diskussion, allting sägs i normal samtalston.
Medans han menar på att vi har haft ett bråk.