• Flutterby

Någon som jobbar med att anställa?

Ser ni det som negativt att en jobbansökan kommer in på sista dagen? Jag var på semester o sökte ett jobb när jag kom hem, ansökan kom in idag, på sista anmälningsdagen. Tror ni att det räknas mot mig?

• Svar på tråden Någon som jobbar med att anställa?
  • Poena
    Flutterby skrev 2006-09-05 19:37:31 följande:
    Vill fråga en sak till: när det är ansökan via e-post som gäller, kan man skriva ansökan/brevet direkt i mailet då? Jag har förut skickat med brevet som en fil, men det blir kanske för formellt? Vad skulle ni föredra? Tacksam för snabba svar!
    Jag brukar bifoga allt som en fil (brev + cv i en fil) och i själva mailet skriver jag "Sänder härmed en ansökan till tjänsten som xx, ansökan finns bifogat i detta mail Mvh xx" el likn. Då blir det lättast för dem sedan att skriva ut ansökan, då den kommer att behålla alla formatteringar man gjort då.
    - Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Mys m princess

Flutterby->> Ja jag jobbar med rekrytering och förnärvarnde tyvärr sjukskriven. Om det står i annonsen att man skall skicka via E-post då skall man göra det. Det betyder ju att den som rekryterar arbetar mycket via datorn. Står där ingenting rekomenderar jag att skicka "Pappers" ansökan . För då antagligen kollar dom igenom högen. Och jag är säker på att det är olika det där om man skall skicka sist först eller så.

För en del kollar sina så fort posten kommer en del lägger dom på hög..

Jag tor att det beror på behovet.

• Erita

Försök att alltid få din CV just intressant, eller det personliga brevet. Inkludera foto, det brukar hjälpa, för då kommer man ihåg den personen.
    Hade en kompis som ramade in sin ansökan, han fick jobbet, just för att det var så originellt. Skickar man via e-post rekommenderar jag att man skickar med fil
    Det blir mer lättläst, kan sparas på datorn och man kan komma åt den lättare samt utskriften blir finare och du ser mer engagerad ut.
    När den kommer in, första eller sista dagen, har inget med saken att göra. Man brukar inte läsa dem riktigt förrän sista dagen iaf då man ska planera för möten och intervjuer.

I´m not scared of dying, I just don´t want to
Svar på tråden Någon som jobbar med att anställa?