Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Tygbindor del 3

ett alternativ kanske kan vara att använda några av de tygbindor utan spärrskikt och så en med spärrskikt under den. alltså dubbla....

• yrväder

anlee
    jag har precis köpt ecosoft tygbindor.

provade med hemmasydda förra mensen och det var helt underbart! till denna köpte jag ecosoft eftersom dom har ett spärrskikt. så dom har jag använt på skolan och stan och det har funkat bra! önskar att jag upptäckt tygbindor tidigare.

jag brukar tvätta av dom lite lätt i tvättstället med galltvål när jag använt dom. mest för att jag provade lägga dom i en burk med vatten förra gången och det luktade urk när jag skulle ta upp dom....=(

• yrväder

jag är lite lur på om jag ska ta och beställa lite pul och fuskmocka från babyheaven och sy egna. jag gillar mina ecosoft men ibland känns det som att dom inte drar in så bra. det blir som kladdigt på översta lagret. sen så är dom lite väl breda.

för visst var det bättre med fuskmocka överst?

• yrväder

frågan är om man skulle ha kört med microfleece överst istället?
    dom där fina i siden har microfleece överst men babyheaven har det som absorsionskärna.....

jag vill ju att det ska rinna igenom första lagret för att sen sugas upp av kärnan.....

• yrväder

jaha, för några veckor sen fick jag ändan ur vagnen och beställde pul samt fuskmocka från babyheaven. idag fick jag ändan ur och sydde en binda. snodde mönster från min ecosoft som faktiskt blivit lite mindre sen jag tvättade dom.

tre lager flanell som kärna. fuskmockan överst. kanonsköna. fuskmockan släpper igenom ner till kärnan och det blir ingen kladdig känsla ovanpå.

nu blir det till att sy fler. blir rätt bra pris oxå. betalade 180 för fuskmockan + pulet och frakten. 49 för flanellen. räknar med att få ut 6 dagbindor och 4 natt ungefär....
    ska beställa mer sen men är fundersam på om man skulle beställa en stor laddning från finland när man lika ska ha. så har man till tygblöjor i framtiden.....
    där kostar ju pulet bara hälften....

• yrväder

smyckespåsar? tänkte direkt på såna plast med ziplås....men sen läste jag tvätta och insåg att såna kan det inte vara

Svar på tråden Tygbindor del 3