Tygbindor del 3
intressant..har absolut ingen koll på tygbindor. Hur fungerar det? Var köper man dem? Är det inte lite äckligt(ursäkt men har som sagt ingen koll!) Tål inte heller engångsbindor så bra så vore bra att provatyg. mvh anlee
intressant..har absolut ingen koll på tygbindor. Hur fungerar det? Var köper man dem? Är det inte lite äckligt(ursäkt men har som sagt ingen koll!) Tål inte heller engångsbindor så bra så vore bra att provatyg. mvh anlee
Tack för info! Var inne på ecosoft och tittade och det verkar faktiskt bra!
letw83:
Jag har åxå galltvål-helt suverän tvål som tar bort allt.Det var ju bra tips.
adrenalin:
nej jag hoppas verkligen inte att nån tittar på mina trosskydd-hihi
Blev förvånad över den här tråden.Har ingen jag känner som använder tygbindor. Den enda jag hört var en antroposof som bara har utedass osv(släkt till släkten så jag vet att det är så)Men visst ska man både vara mån om naturen och sig själv så det är ju vettigt.Ska köpa prova. Nån som använder tampongsvampen?
oj skulle nog inte vilja ärva mammas ochmormors gamla tygbindor!! Om man tänker på hur engångsbindorna utvecklats bara på några år så har ju säkerligen tygbindorna åxå det,även om det inte är så många som använder dem. Kommer ihåg när jag fick min första mens i början på 80-talet. Då var de ju tjocka och vissa hade nåt konstigt snöre som man kunde fästa runt på nåt sätt. Tjocka var de hursomhelst och kanade runt i trosorna och så blödde man igenom jämt. Iskolan kunde man se vem som hade mens för det syntes i rumpan! Sen kom"jeansbindan" som inte syntes-WOW det var ett genombrott. Sen har det ju utvecklats hela tiden.Men nu ska jag snart prova tyg så får vi se vad jag tycker
Men kan inte det bero på bekvämlighet,att engångsbindorna slog igenom? Bara att använda och sen slänga. Många äldre har ju berättat om hur jobbigt de hade det på sin tid med tygbindor. Men de hade ju inte rinnande vatten eller tvättmaskin. Jag har ju aldrig hört nåt positivt om tygbindor från dem iallafall.Och nu har jag som sagt bara hört EN som använder det. Därför blevjag positivt överraskad av den här tråden-att det är så pass många yngre som använder dem och att de är så bra. Och de som man knäpper under troskanten verkar ju super-ska verkligen testa!