Inlägg från: bananapeach1995 |Visa alla inlägg
  • bananapeach1995

Tygbindor del 3

Min mamma grämde sig att de kastade mormors och hennes gamla bindor, sa att de var så mjuka, mjuka och att jag kunde ju fått "ärva" dem nu när jag går "back to nature" och använder tygisar. Men jag har mina köpta o har sytt egna av gamla flanellakan. De hemsydda kan jag inte ha på jobbet för jag blöder som en stucken gris men de funkar bra hemma.

• bananapeach1995

Undrar... Vad 17 betyder WAHM som man läser ibland när det handlar om tygblöjor- bindor?

• bananapeach1995

snysop; TACK, så kan det nog vara!

Kantarellen; Du FÅR inte tipsa om så snygga saker för nu vaknade ha-begäret i mig. Men kan man verkligen ha så vackra saker under syndafloden? Risken är ju att man kommer att längta efter den veckan då man får vara så vacker....

• bananapeach1995

Jaa, man får tänka så, annars blir det till att lätta på plånboken igen och det svider. Bättre att tänka på mindre bra saker med allt det vackra man vill ha. Som att de kan vara hala och att de jag har redan finns hemma o är betalda och att de här kostar pengar o att jag kan sy liknande själv av tygstuvar jag har hemma. Men himla snygga var de!

• bananapeach1995

Har blött massor i veckan, men mina IMSEVIMSE i flanell har sugit upp bra. Å så har jag ju min älskade moon cup. Visst, den läcker konstant, har fortfarande inte fått in snitsen, men hälften eller mer stannar i den o då är jag nöjd. Och jag slipper klibindorna och de uttorkande tampongerna. Till er som inte "vågat" testa än, GÖR DET, de här "alternativa" mensskydden är kanon! Och till er som redan är inkörda; trevlig helg på er systrar! Kul att få tips o råd av er! Ingen i min omgivning har tygisar eller moon cup. Är så glad att jag har er! Kramis!

• bananapeach1995

Fina påsar, Kantarellen! Jag gick på H&M o köpte en supersöt liten necessär som jag har mina i. Tror den kostade 10 kronor på rea, hade kostat 20. Den rymmer tre hopvikta bindor, och jag har tänkt skaffa fler så jag kan ha rena i en o smutsiga i en. Å då får det såklart bli olika färger så man lätt kan skilja dem åt! Men dina påsar var supersöta! Bra tips!

Svar på tråden Tygbindor del 3