Inlägg från: Doriz67 |Visa alla inlägg
  • Doriz67

Orolig mage och sömnproblem

Jag blev gravid i somras, men fick tyvärr missfall i 10:e veckan. Under graviditeten mådde jag jättedåligt. Min mage svällde upp och jag fick springa på toaletten flera gånger per dag. Efter missfallet började jag äta p-piller, Yasmin, och fick återigen problem med magen. Dessutom fick jag problem med sömnen. Nu har jag slutat äta dem men har fortfarande som en orolig känsla, en knut i magen. Sömnproblemen fortsätter. Finns det någon fler därute som känner igen det här? Jag håller på att bli helt knäckt av att jag sover så dåligt och av min mage som bara krånglar.

• Svar på tråden Orolig mage och sömnproblem
  • Doriz67

Tack för ditt svar. Det känns skönt att jag inte är helt ensam om detta.
    I dag tog jag kontakt med vår företagsläkare som skrev ut Zantac, för magen, och Imovane, insomningspiller, till mig. Min mage har tydligen reagerat starkt på hormonerna, både då jag blev gravid och av p-pillren. Läkaren trodde också att jag hade höga doser av stresshormoner i kroppen, bland annat efter missfallet.
    Innan har pratat med gynekologen flera gånger om jag inte kan sova och att jag har ont i magen, men han ville bara att jag ska byta ut mina p-piller...
    I morgon ska jag till en psykolog. Jag känns bra att jag tagit tag i allting. Synd bara att jag inte gjort det tidigare. Känner mig helt slut och vill bara gråta, men nu kommer det nog att bli bättre.

• Doriz67

Jättestor kram tillbaka. :)
    Jag blir både glad och lättad av att du mår mycket bättre. Då finns det också hopp för mig. Men jag skulle vilja veta om du käkar p-piller nu? Och i såna fall vilka?

Svar på tråden Orolig mage och sömnproblem