¤ västervik tråd 3¤
FrogLeg: Såg din dotter på stan idag, men inte du.. hmm... e du på bb nu kanske?
FrogLeg: Såg din dotter på stan idag, men inte du.. hmm... e du på bb nu kanske?
Hej alla!
Å va spännande Emelle! Tänk, snart får du å FrogLeg träffa era små. Jag är så nyfiken på vad det är för pyren som gömmer sig i era magar!
Lycka till med allt båda två!
Tänkte bara höra med alla här. Vart är det man ringer för att få ansökningspapper till dagis å så?
Tänkte ju gå på dagisinformationen på Liten och Stor, men den är ju på tisdagarna när det är småbarnstid upp till ett år. Så dit kan jag ju inte gå eftersom töden e större än så... Lite dumt faktiskt...
Jaja, ha det gott alla, å återigen. Lycka till med förlossningarna FrogLeg och Emelle!
Min Alicia var också sen med tänder, fick första runt 11 månader. Men sen vet jag en tjej vars son hade 8 tänder innan han va halvåret. Så det är väldigt olika. Alicia har kommit upp i 4 tänder nu, men nu verkar det stå stilla...
Sångstunden på elvan, är det bara för barn upp till ett år? Eller för alla... Tjejan har ju redan hunnit bli 14 månader...
Hej Alla!
Idag har vi äntligen fått hämta våran nya fina bil!!! Känns riktigt bra att slippa behöva ta bussen jämt. Så imorgon ska vi köra en premiärtur till Linköping å kolla lite! Kanske borde jag ta körkort nu oxå, men tur att sambon har iaf.
Vilket regn och rusk vi har idag... Hoppas det blir lite trevligare imorgon!
Va ska alla göra i helgen? Nåt skoj?
Hejsan alla!
Nu kan inte jag heller hålla mig längre... Alicia ska bli storasyster!!!
Är ju ganska tidigt än men jag hoppas allt går vägen. I så fall tittar en liten ut 9 juni! (Samma bf som Odine!)
Var bara tvungen å berätta. Helst vill man ju berätta för hela världen direkt, men nu har jag lyckats hålla mig en månad iaf!
Å idag fyller man år oxå... hela 24 år... Tiden går för fort, känns som jag fyllde 20 nyss... Så idag blir det tårtkalas! Mums!
Ha det gott alla!
Usch, Alla helgona å bara massa läskiga saker på tv... Å jag som ska sova alldeles ensam inatt, å ute hör man barn som busar å skriker... Å på tv visar dom den dumma trailern för grudge 2. hur ska man kunna somna ikväll... Älskar ju skräckfilmer å allt sånt i vanliga fall, men inte när jag ska sova ensam...
Får väl dyka ner i en bok å försöka stänga ute allt läskigt...
Imorgon blir det kalas för sambon som fyller 25. Så smörgåstårta å massa gott blir det allt! Har köpt så fina kläder till lilltjejan som hon ska ha imorgon. En sån kina-klänning från hm med matchande skor och hårband! Urgulligt! Å köpte ett jättefint "kalaslinne" till mig idag oxå, äntligen kostade man på sig själv något. Annars blir det ju bara barnkläder hela tiden.
Jaja, nu ska jag försöka somna å kanske läsa lite!
Ha det gott alla så hörs vi! Om man överlever natten vill säga...
Hej alla!
Imorgon ska jag på inskrivning på mvc!
Jag skulle gärna vilja göra ett ul då, för att kolla att allt är okej å så med lilla pyret. Men är det någon här som fått ul eller vul på inskrivningen? är det i så fall barnmorskan eller nån annan som gör det? Jag vill ju så gärna veta att allt är okej, är ju så långt till stora ul. Kanske beror lite på barnmorksan oxå... Jag ska till Bettan, hade henne sist oxå.
Ha det gott!
jullan - Det är bra skräp på bryggaren, å hittade man något som inte var helhemskt så var det "dyrt", eller med andra ord samma priser som hm eller lindex. Jag förstår inte varför billiga barnkläder måste vara fula!?
Jahopp, nu ska jag iväg till mvc då å tjata om ett ultraljud!
Sen ska jag iväg å bowla lite senare! Har jag inte gjort på typ evigheter så det lär väl gå åt f*n....
Over and out!
Jullan - Jag målade Alicias fötter med vanlig vattenfärg. Det funkar jättebra. Bara gojsade penseln i färgen å sen måla på fötterna å händerna, det blev toppenbra! Man får ju liksom ha lite vatten å mycket färg så den blir så mörk så möjlig. Men det funkade hur bra som helst. Billigt å bra! En färg kostar ju nån tia på bokhandeln, så det blir inga stora kostnader heller.
Lena1976-
Har inte handlat några julklappar än. Men tror jag väntar lite till, ska antagligen till ullared om nån vecka så då kanske man kan fynda lite där... Vet ju inte om d e nåt å ha där, har inte varit där sen jag va jätteliten... Men nåt kul hittar man kanske!
Vad händer annars runt om i staden då?
Här händer iaf inte så mycket. Vi har satt in en ny säng till dottern, en sån växa-säng. Hon sover jättebra i den å det går över förväntan hittills. Hon tycker det är jättekul att klättra i den å det är sååå mysigt när hon kommer in och lägger sig hos oss på morgonen! Trodde innan hon skulle va för liten för å byta redan, men d funkar ju toppen! Hade ju tänkt vänta till i vår när nästa bebis kommer, men när man har sängen ståendes hemma blir man ju så sugen på å prova...
Hur gamla va era barn när ni bytte från spjälsäng till annan säng?
Ha det fint!
Jullan- Jag undrar detsamma! hehe!
Men idag ska nog de flesta ner på julskyltningen. Det ska iaf jag, å köpa brända mandlar å komma i julstämning! Kanske att man till å med tar på tösen en tomteluva när vi vandrar ner på stan!
Igår vet jag inte va alla gjorde, vet knappt va jag gjorde själv. Va hemma hela dan å satt å klippte å klistra med lite kort. Blev jättefint! Scrapbooking är roligt, men väldigt tidskrävande...
Over and out...
Majalaja & Johanna79:
Jag har inte hållt på länge alls. Det här e d första jag gjort. Har inte gått nån kurs i scrapbooking. Tycker jag e så bra själv.. hehe, näe men gör det mest för å prova på lite å så.
Köpte ett startpaket å lite annat smått å gott, sen satte jag mig ner å försökte lite. E ganska nöjd, men kan ju göra roligare å finare saker med lite mer grejor.. Men som sagt så kostar det ju en väldans massa pengar. Man får ta lite i taget helt enkelt. För skoj är det! Å fint blir det!
Ska lägga ut bilder sen när jag gjort lite mer...
Vad händer i veckan då?
På fredag ska jag på nåt möte på stadt å prata om arbetsförmedlingen och hur det är att va arbetslös. Blev uppringd av nån undersökning som fråga om jag ville va med. Kanske inte världens roligaste, men man får ju betalt å lite pengar är ju inte helt fel såhär innan jul!
Näe, idag borde man nog ta tag i allt här hemma å städa lite. Fast sånt är ju aldrig kul...
Solong!
Jahopp, då har man rensat förrådet idag... Det rycker i fixarnerven i mig, vill bara fixa å dona hela tiden. vet inte om det är jag eller graviditeten som gör det, hur eller hur blir det fint hemma iaf!
Insåg att denna tråden dör ut om några dagar, så jag har tagit tag i det å startat en ny tråd så vi kan fortsätta prata på om allt kul som händer i kära gamla Västervik!
Så här kan vi ju fortsätta gnata på nu...
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14894487.html