• Skruttisen2

Bebisar som ler

Har bebisar ont i magen när dom ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 11:14:27:
    Detta gäller bebisar som är 1 månad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bebisar som ler
  • P med W F J

det beror ju på hur gammal bebisen är...1 månad så ler den inte, då kan det vara knip. Men är h*n 3-4 månader så kan bebis helt klart le för att den känner igen personen som fånar sig framför den!!.

• Lejlej

hede velat svara; " ibland, beroende på ålder"

• Mariija

jo dom ler!! min log tidigt! jag kan bli ursinnig på detta gammalmodiga pratet om ont i magen..

• Lejlej

jo jag tror de ler, sen kan de nog ha en le-liknande min om de har ont i magen, men då ler de inte med ögonen oxå. mina barn log oxå tidigt

• SF74

De ler visst! Det ser man. Min tjej log vid 3 veckor och detta är väldokumenterat då BVC sköterskan spelade in en video om samspelet mellan mamma och barn. Då log hon och sköterskan var 100% säker på att hon log. Det var jag med.

• FruPuffen

Jag har läst någonstans att forskning kommit fram till att det där med magknip var en myt och att de KAN le fast de är nästan nyfödda. (Jag har dock ingen källa...)Barn är mycket mer kompetenta än man tror.

• mamma sbg

min son log när han var tre veckor!!o de var inte för att han hade ont i magen!!

• P med W F J

tror inte någon av mina tre barn log strax innan dom pruttade när dom var runt1 månad gamla!...

• Justitia

Min son log också sina första kontaktleende vid 3 veckors ålder! Det bekräftades av bvc så det var inte bara vi som inbillade oss, så JA, bebisar som är 1 månad kan le!

Svar på tråden Bebisar som ler