• Skruttisen2

Bebisar som ler

Har bebisar ont i magen när dom ler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 11:14:27:
    Detta gäller bebisar som är 1 månad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bebisar som ler
  • Skruttisen2

Tack då e det inte bara jag som tror att de ler för något e skoj eller att de känner igen någon/något. Här säger dom flesta att det e för att hon har magknip men det känns inte så.

• Skruttisen2

Alltså vad jag menade med *här* så menade jag folk runt omkring mig.

• Mariija

ja men då hade dom nog ont.. alla barn har inte ont i magen.. min har aldrig haft ont!

• Jossebell

Fru puffen även jag har hört/sett/läst om den forskningen och det var något program om barns utvecklig. Tyvärr har jag inte heller någon hänvisande referens.

• P med W F J

Lessen Tjejer! .... men log log gjorde dom inte förrens dom var ca 3 månader. Innan dess upplevde jag inte att dom log, inte log med ögon och hjärtat-log. Nu är dom visseligen 5 veckor tidiga 2 av dom...den första hade kolik. Men jag tror att jag håller fast vid att mina barn inte log när dom var bebisar på ca 1 månad...dom sov ju typ bara...öppnade nästan aldrig ögonen.

Så var det för oss.

• Stina75

Det kan visst le tidigare. När vår son var 2 veckor började han le och verkligen tittade oss i ögonen. Stor skillnad på att le pga av ont i magen för då rycker det mer i munnen. Ett riktigt leende går ända upp i ögonen.

• P med W F J

2 månader kanske...skrattade högt vid 3 månader!...så var det...

• mammatillpojkar

min son log och skrattade väldigt tidigt.. (runt 1 månad) tycker oxå att det är lite gammeldags att säga att det är mag knip!!

• lillmyra

du kan ju lära en nyfödd bebis att lipa, finns inget som bebisar gör så bra som att imitera! det är klart att de ler, kanske inte för att de är lyckliga eller tycker något är roligt, men för att den sett dig och andra i omgivningen göra det! det tror iaf jag!!!

• Mariija

stina 75 min son var oxå två veckor när han log o tittade med gnistrande ögon tillbaka.. (hans blick var fixerad när han kom ut) Men jag vågade inget skriva för att folk ska säga att dem inte tror..

han skrattade vid tre veckor o skratade högt tidigt med..

Nu är han fyra månader o skrattar från morgon till kväll (gråter lite ibland när han är trött, skriker aldrig). ibland så han kiknar när vi kittlar honom..
    men det var nu dom skulle börja le eller??????

• suomineito

MIn son log oxå tidigt. Han har alltid varit så lugn så att jag trot inte att han hade ont i magen.

• Standly

De första veckorna såg det ut som sonen log fast han hade helt klart ont i magen (kolik). Han log därimot riktigt när han var 5 v (ett HELT annat sorts leende )...skrattade när han var 15 v.

• Cinderellla

Ja tror på att det ä ett leende. Enl ny forskning så kan dem le tidigt.

• Mr o Mrs H

Min tjej gav första svarsleenden väldigt tidigt, har bilder från när hon är 1 månad i mitt galleri, där syns det att hon ler med hela ansiktet

• Grus grus

Vår dotter log redan när hon var två veckor gammal. Jag kunde locka fram leenden genom att le åt henne. På den här bilden är hon tre veckor gammal och ett soligt leende var redan ordentligt befäst! Så jag är helt övertygad om att det inte handlar om ont i magen.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
Svar på tråden Bebisar som ler