Har du gardiner hemma?
Jag har inte det. Tycker att det är fult.
Jag har inte det. Tycker att det är fult.
Absolut!!!
Älskar gardiner och allt som har med inredning att göra!
Har paneler, vanliga och inga gardiner. Det är olika i olika rum.
Ja jag har gardiner i alla mina fönster... förutom i köket där jag inte hunnit ordna gardiner än. Har just gjort om köket så nu har vi 4 fönster i köket (tidigare var det 2 fönster)! Det är vanliga gardiner i alla rum förutom i prinsessans rum där det är panelgardiner.
Nä, gillar inte gardiner.
Fast nu har någon köpt granntomten och då kanske det är dags att sätta upp några i badrummet
Vi hade ett par vita, skira (mina första gardiner, faktiskt, som jag köpte för ett tag sen) i ett fönster pga att väggen bredvid inte var färdig.
Nu är väggen tillfixad och fönstret är målat och nu är det bara så fiiiint att inte ha gardiner där
Har inte fått upp dom än, men dom ligger hemma och väntar på att läggas upp...
Självfallet! En mysig färgklick och mysfaktor!
Fast inte i alla rum. Har man inte gardiner ser det så kalt, kallt och sterilt tråkigt ut!
Vi har 12 fönster i huset så självfallet finns där olika varianter: badrum inga gardiner, sovrum 1 panellängd, sovrum 2 gardinkappa, allrum och vardagsrum panellängd, kontor gardinlängd, sovrum 3 panellängd, sovrum 4 spetsgardinkappa... eh vet inte om jag kom ihåg allt. Men mest har vi ljusa/transparenta panellängder för vi har ganska små fönster och då försvinner allt ljus om man har alltför "fyllande" gardiner.
Nja.
Vi har gardiner i köket och ett av fönstren i vardagsrummet. Det andra fönstret i vardagsrummet är princip från golv till tak som vätter mot skogen så där har vi inga gardiner utan brukar istället sitta och titta på rådjuroch älgar och andra djur som går förbi. Sovrummet är tanken att vi sak ha gardiner men de har inte kommit upp än, bortsett från rullgardinen då. På övervåningen har vi inga gardiner heller just nu, men det beror på att vi bara bor på bottenvåningen
Ja, både panel och vanliga.
Har vanliga gardiner i en del fönster och inga gardiner i andra fönster. Där har jag tex tygrullgardiner i stället. Eller inga alls.
Har inga panelgardiner uppe för tillfället. Tycker det är lite överreklamerat med panelgardiner. ALLA har det ÖVERALLT
Jag har kommer bara att ha penellängder, men just nu har jag vanliga gardiner i ett par fönster.
har endast gardiner i köket och i Hannahs rum, och endast vanliga gardiner
Har gardiner i alla rum, tycker det ser ut som om det fattas något om man inte har gardiner.
Ja, nu för tiden har jag paneler
Jag vill inte ha svulstiga, färgstarka, brokiga gardiner som tar upp blickfånget direkt man kommer in i rummet. Jag är förtjust i vita, skira gardiner som släpper in mycket ljus och fladdrar i vinden.
Paneler har jag nu för att kunna stänga bort den mesta solen utan att mörklägga, för jag avskyr persienner och vi har i stort sätt alla våra fönster mot syd och sydost. Dessutom passar de min inredningssmak.
I vår förra underbara funkislgh med stora, fantastiska vackra fönster och 3 m i takhöjd hade vi inga gardiner. I vår nuvarande 80-talslgh med 2.40 i takhöjd har vi gardiner, helt enkelt för att fönstren inte är särskilt vackra. Vi döljer förstås inte fönstren för det, men fönstren känns inte som tillräcklig prydnad i sig.
Vanliga, tunna (läs genomskinliga) gardiner gäller för oss.
Ja, både panel och vanliga.
Sonen har "barn" gardiner och vi vanliga långa vita men och sen i vardagsrummet och köket har vi panel.
Ja, både panel och vanliga älskar panellängder
Ja, men bara vanliga gardiner.
jag har blandat för jag vill att varje rum ska inhysa en ny känsla och ha ett eget tema både i färg och form. Jag älskar gardiner och har MINST 2 uppsättningar till varje rum. Oftast billiga gardiner som när modet ändras blir mattrasor och senare mattor till golvet Inga ballonggardiner finns kvar i min ägo