Inlägg från: Petra i Kattland |Visa alla inlägg
  • Petra i Kattland

Citodon

Och äter man Dexofen regelbundet får man absolut inte dricka alkohol. Man kan få andningsförlamning och dö. Livsfarligt! Måste vara utan tabletterna en vecka innan man dricker alkohol. Därför är jag nykteriskt nu.... 

• Petra i Kattland

Tradolan blev jag också beroende av... Inget kul med dom abstinensen kan jag säga...

• Petra i Kattland

Jag åt tradolan regelbundet i några månader. Tar man dom bara ibland går det nog bra.

• Petra i Kattland

Om du är rädd för att bli beroende så var uppmärksam på om du måste höja dosen hela tiden för att få samma effekt. Då är risken stor att du är på väg in i ett beroende. Det du kan göra då är att bryta av ett tag med en annan medicin. På sätt och vis är man som smärtpatient beroende av värktabletter. Precis som en diabetiker är beroende av sitt insulin för att kunna leva ett bra liv.  Kram från en annan "tablettberoende" fibromyalgi-patient...

• Petra i Kattland

När jag blev beroende av Tradolan och slutade med dom hade jag jätteont överallt och det kröp i kroppen. Dexofen som jag då tog istället för Tradolan hjälpte inte. Men det var inte fibromyalgi-värk jag hade då. Det kändes annorlunda.

Jag har hört ett antal gånger personer som sagt att jag måste ju vara beroende av tabletterna. Men nej, jag tar samma dos som jag alltid gjort. Periodvis får jag ta lite mer, och ibland mindre. Men jag tvekar inte att ta en tablett om jag har ont, eller ska göra nåt särskilt som att gå på stan hela dan. Då tar jag i förebyggande syfte. Ibland måste man ju få göra nåt kul också fast det gör ont.

Svar på tråden Citodon