Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Citodon

Jag äter Panocod (som är samma som Citodon) och jag tycker att det är världens bästa värktablett! Om man inte tar fler än rekommenderad dos så är det inte någon fara för leverskador. Du kan dricka även om du tar Citodon, men om du tar Citodon på morgonen så bör du vänta med att dricka till kvällen.

Treo Comp är en ypperlig bakfyllemedicin för övrigt, den brukar jag ta tidigast ungefär fem timmar efter sista drinken.

• felicityporter

Oj, såg nu att det lät som om jag vore alkoholist. Jag ska tillägga att jag absolut inte dricker ofta - högst någon gång i månaden. Jag tror inte att det är bra att dricka varje helg samtidigt som man äter Citodon eller andra liknande värktabletter.

• felicityporter

jeppelina: Men de flesta som missbrukar Citodon och Tradolan brukar väl filtrera bort alla substanser förutom just kodeinet. Det är ju inte tabletterna i sig som är beroendeframkallande utan kodeinet som är en opiat.

Tjofsen: Om du kan hålla dig till max 4 tabletter om dagen så kan du äta det livet ut i stort sett. Jag vet många som lider av kronisk värk och det är ju deras enda val, man måste använda sig av värktabletter med kodein eftersom inget annat är starkt nog att bita på värken. Kodein i sig är inte farligt i låga doser - det är paracetamolet som är "boven".

Svar på tråden Citodon