• Pyris

Citodon

Jag har ätit Citodon under 3 av mina graviditeter pga av led- och ryggvärk, som gjorde att jag ej kunde sova. När graviditeten sen var över, hade jag absolut inga problem att sluta med dom. Har även ätit dom när jag inte varit gravid, för min rygg.

Min man har ätit dom i flera år efter en bilolycka. Sen slutade han. Inga problem.

Man kan bli beroende av alvedon med. Ett psykiskt beroende. Man tar dom i förebyggande syfte, för att inte få ont.

Jag har kunnat ta en citodon på morgonen t.ex. och sen kunnat dricka alkohol på kvällen, utan problem.

• Pyris

Honungskaninen:
    "Citodon och alvedon ska väl inte blandas? Det har min läkare sagt till mig..."

Min man får utskrivet av sin läkare att han ska ta 1 citodon och 1 alvedon Forte. Det är ju samma tablett, bara att det är kodein i Citodonen.

• Pyris

Johanna:
    Kommer du inte ihåg att apoteket sa, att min man bara fick lov att ta 1 Alvedon till Citodonen.

• Pyris

Men det är ju samma tablett. Bara att den ena innehåller Kodein. Jag tror det är mer att man inte kan 2 alvedon OCH 2 citodon. Det blir alldeles för mycket paracetamol. Men att ta 1 Alvedon och en 1 Citodon är som att ta 2 Alvedon, fast du får med lite kodein i.

Svar på tråden Citodon