• Anonym

Citodon

Jag vill verkligen VARNA er som tar Tramadol/Tiparol/Tradolan ("kärt" barn har många namn) i tron om att det är bättre än t ex Citodon.
    Det är det INTE!
    Jag blev själv jätteberoende av dessa tabletter då en läkare talade om för mig att dessa var klart bättre än Citodon.
    Var verkligen jätteförsiktiga med dessa. Jag fick själv höra av den läkare som hjäpte mig att trappa ned med Tiparolen att mitt beroende var likvärdigt med ett heroin-beroende.
    Så snälla, snälla var jätteförsiktiga med Tiparol! Även Citodon också såklart, men Tiparol är väldigt väldigt lömskt.

• Anonym

Jag åt också regelbundet i 4 år. Därav mitt beroende. Men det var fortfarande INGEN som talade om för mig hur lätt man blir beroende av dem.

Hade fruktansvärda abstinens. Går ej att beskriva.

• Anonym

Miao - jo, om du trappar ner på rätt sätt. I alla fall delvis. Jag hade sjuk abstinens, men det var för att jag hade underskattat hur många tabletter jag tog
    Men trappar man ner i långsam takt så ska man inte ha så mycket abstinens.

• Anonym

Å jag som tänkte föreslå att byta till Citodon nästa gång för att jag trodde att de var bättre än Tiparol. Blir lite rädd om jag verkligen ska göra det efter att ha läst här. Men jag kommer ändå att behöva något för min värk

• Anonym

Morotsmamman: Japp, jag blir också dålig i början av Tradolan. Blir illamående och får ont i huvudet och allt bara snurrar. Det brukar gå över efter ett tag och har jag väl tagit tabletterna ett tag så märker jag inte av det. Men för att slippa det så gäller det att börja med väldigt låg dos.

Svar på tråden Citodon