• Missing Wolf

Vad kallar ni bakverket?

Satt och diskuterade vad som egentligen är en "munk" (alltså en ätbar sak, inte en i kloster )
    Är det en fluffig chokladtopp, med ett kexrån i botten, ni vet, en sådan där spetsig chokladbulle?
    Eller är det en rund bulle, med hål i mitten, med antingen socker, choklad eller citron på? En sk. Doughnut.

Jag anser att en "munk" är en Doughnut och det är i översättning från engelska överensstämmande.
    Doughnu= munk.

Vore kul att veta vad ni tycker att en "munk" är.

• Svar på tråden Vad kallar ni bakverket?
  • trollhassel

Jag tycker också att en munk är en doughnut.

• Natalejjis

Instämmer helt!

Dock tycker inte Göteborgare det.. Knepigt.. Men jag och min karl har haft mycket disskusioner om det. Han är från GBG.

Men du har rätt.. :D

• Missing Wolf

Jupp! Det är Göteborgare jag diskuterat med, och dom ser ut som ???? när jag förklarar vad jag tycker att en munk är

• Natalejjis

^haha^ Precis! Dom har ingen koll! :P Är ett evigt tjat om vilka olika uttal vi skall lära vår son också. Hur säger man kex tex? schex eller kex? ^hehe^ Svåra grejer.. :)

• Pellinell

En munk är närmare en donut, men problemet är att en donut är mycket hårdare och inte innehåller sylt, vilket en munk gör. Det andra du nämner är en chokladtopp.

• Martina 3

chokladtopp=munk! men så jag jag från Götet med...

• Missing Wolf

Natalejjis: Ja, det är svåra grejjer. Ett kex är en "brud" medans ett schex är en kaka.

• Kär och galen

munk =donut

En fundering då... Vad kallar ni i Göteborg det vi andra kallar munk då???

Svar på tråden Vad kallar ni bakverket?