• Missing Wolf

Vad kallar ni bakverket?

Satt och diskuterade vad som egentligen är en "munk" (alltså en ätbar sak, inte en i kloster )
    Är det en fluffig chokladtopp, med ett kexrån i botten, ni vet, en sådan där spetsig chokladbulle?
    Eller är det en rund bulle, med hål i mitten, med antingen socker, choklad eller citron på? En sk. Doughnut.

Jag anser att en "munk" är en Doughnut och det är i översättning från engelska överensstämmande.
    Doughnu= munk.

Vore kul att veta vad ni tycker att en "munk" är.

• Svar på tråden Vad kallar ni bakverket?
  • Miss Upsey Daisey

nej en munk har inget hål i mitten utan är fylld med något. Alltså Inget av alternativen.

Den med hål i mitten är en munkring.

• Miss Upsey Daisey

Missing Wolf : Låter som klänetter eller hur det nu stavas ... ?de är vridna friterade saker..

• Missing Wolf

Siamesen: Nej, det var just det jag hakade upp mig på, att Crossianter inte är friterade, men utseendet stämmer, vriden i ändarna Eller?

Linda: Aha, en gloria! Haha, jag bara skojar. Hur ser en munk ut då?

• Missing Wolf

Linda: Åh, ja, det kan stämma bra det. Tackar!

• Missing Wolf

En i gruppen jag diskuterade med, hade varit i London och ätit vad han kallade Munkar, alltså Klenäter, de friterade, vridna bakverken, till söndagsbrunch.

• Martina 3

en donut är en donut och munk är en munk

• Trossens mamma

På åLand
    Munkring- Donut
    Munkgris en platt munk med sylt i
    En vanlig rund munk med sylt i finns oxå
    berlinermunk
    gräddmunk en munk med grädde å sylt i
    Finns oxå munkbullar då med choklad i å nån kräm i + andra olika goda munkar här

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • hallon2

En munk är som du beskriver ovan... eller en ring som är fritterad! Och faktiskt en man som valt att leva "ett med gud" och inte lämna klostret ;)

Men i sommar var vi i Skåne och semestra... där kunde man få en "gräddbulle" på sin extra stora glass om man ville!

*Gräddbulle* Så kan man ju inte säga utan att fnissa högt! *S*

• piixelslyna

Munk, munk, munkar med hål i!

• EJL

munk har håli,dom runda kallas krämbullar och dom med ett kex under kokosbollar eller mums mums....

.:*mamma till Leon*:. och lillstjärna i magen bf 21 mars*
Svar på tråden Vad kallar ni bakverket?